اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

حیات اقتصادی کشاورزان اصفهانی در مواقع بی‌آبی نباید به خطر بیافتد

امام جمعه اصفهان رودخانه زاینده‌رود را هویت و مدنیت شهر اصفهان معرفی کرد و گفت: حیات اقتصادی کشاورزان اصفهانی در مواقع بی‌آبی نباید به خطر بیفتد.

حیات اقتصادی کشاورزان اصفهانی در مواقع بی‌آبی نباید به خطر بیافتد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: امسال سال سرنوشت‌سازی برای ایران است و امیدواریم که سال جدید سال سربلندی اسلام، مسلمانان و به ویژه مردم ایران و سال ذلت دشمنان اسلام باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر افزود: به صراحت این حقیقت را باید بیان کرد که شهرداری اصفهان فعالیت‌های زیربنایی بسیاری را در شهر اصفهان انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر این که مدیریت شهری اصفهان طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی مهمی از جمله احداث حلقه‌های ترافیکی، پل‌ها و زیرگذرها در شهر اصفهان را به اجرا رسانده است، تصریح کرد: این اقدامات مرهون زحمات شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان است.

*اقدامات دولت در این مدت در شأن استان اصفهان نبوده است

وی اهمیت شهر اصفهان را در کشور بسیار بالا دانست و ادامه داد: اصفهان به اندازه 20 استان دیگر در کشور برای دولت درآمد‌زا است اما اقدامات صورت گرفته دولت در این مدت در شأن این استان نبوده است.

طباطبائی‌نژاد با بیان این که دولت باید چندین طرح اساسی را طی هشت سال در استان اصفهان اجرا می‌کرده، تاکید کرد: مصلی و ورزشگاه نقش جهان باید در این مدت تکمیل و در اختیار اصفهانی‌ها قرار می‌گرفت.

*امام جمعه اصفهان؛ خواستار ساماندهی مدیریت زاینده‌رود شد

وی در ادامه صحبت‌های خود رودخانه زاینده‌رود را هویت و مدنیت شهر اصفهان معرفی کرد و گفت: انجام اقدامات اساسی در راستای ساماندهی مدیریت زاینده‌رود به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات ضروری و مهم در اصفهان به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به این که عرض رودخانه زاینده‌رود در برخی از قسمت‌ها 70 متر است که این سبب هدر رفت آب در مسیر جریان می‌شود، گفت: لازم است اطراف رودخانه جاده‌ای تعبیه شود تا مسیر هدر رفتن آب بررسی شود.

وی اضافه کرد: همچنین میزان هدر رفت آب در بستر رودخانه به مراتب از میزان آبی که به شهرهای دیگر منتقل می‌شود، بیشتر است.

*نباید حیات اقتصادی کشاورزان در مواقع بی‌آبی به خطر بیفتد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکل کشاورزان اصفهان در زمینه کمبود آب اظهار کرد: بهتر است خط انتقال آب از پشت سد زاینده‌رود برای کشاورزان کشیده شود تا از هدر رفتن آب نیز جلوگیری شود.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: باید برای کشاورزان اصفهان اقدامات دیگری صورت بگیرد تا در مواقع بی‌آبی حیات اقتصادی آنها به خطر نیفتد.

وی تصریح کرد: کشت محصولاتی مانند برنج که آب فراوانی را طلب می‌کند در شرایط کنونی باید متوقف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم ساماندهی مسیر رودخانه اضافه کرد: با ایجاد مسیر حوضچه‌ مانند در مسیر رودخانه با عرض کمتر می‌توان جریان آب در زاینده‌رود را همیشگی کرد.

وی به لزوم تأمین منابع آب توسط مسئولان اشاره و تاکید کرد: تونل خدنگستان تا پشت سد زاینده‌رود 50 تا 60 کیلومتر فاصله دارد که با مدیریت نادرست آب وارد شده به پشت سد هدر می‌رود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب افزود: نام‌گذاری امسال به نام حماسه‌ سیاسی و اقتصادی تنها به دولت و مسئولان اختصاص ندارد بلکه مردم کشور همانند حضور خود تمام صحنه‌ها در انتخابات پیش رو نیز باید با حضور در پای صندوق‌ها به آبادی هرچه بیشتر کشور کمک کنند.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول