اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس:

قوانین موجود پاسخگوی فضای اقتصادی کشور نیست

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد نیازهای اقتصادی بشر سریع است، برهمین اساس اگر دولت‌ها تقاضای تدوین قوانین جدید و بروز نداشته باشند اقتصاد مریض و بی‌رمق خواهد ماند.

قوانین موجود پاسخگوی فضای اقتصادی کشور نیست

مجید جلیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: نفت و درآمدهای حاصل از آن دولت‌های قدرتمند و قانون‌گذار به وجود می‌آورد.

وی افزود: در دنیای امروز دولت‌ها در قبال خدمات خود از مردم پول و مالیات دریافت می‌کنند و در مقابل مردم پاسخگو هستند.

جلیل با بیان اینکه دولت‌ها نیز درآمدهای ارزی خود را یا ذخیره و یا هزینه زیرساخت‌های تولید و اشتغال می‎‌کنند، گفت: این در حالی است که در کشورهای نفت خیز به‌‎ویژه ایران درآمدهای ارزی حاصل از نفت به ریال تبدیل و به صورت یارانه و هزینه در سبد زندگی مردم قرار می‌گیرد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این کشورها مردم برای حل تمام مشکلاتشان به دولت‌ اتکا دارند، ادامه داد: شکل‌گیری و تداوم این مسئله موجب شده است تا به قوانین موضوعه در رابطه با منع چنین وضعیتی توجهی نشود.

وی با اشاره به تلاش دولت‌های مختلف در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای برنامه‌ریزی درست بر درآمدهای نفتی کشور، گفت: دولت سازندگی به‌واسطه پول نفت قصد رقابتی کردن اقتصاد را داشت که موفق نشد.

جلیل ادامه داد: دولت اصلاحات به‌واسطه درآمدهای نفت؛ قصد توسعه سیاسی داشت که موفق نشد، دولت نهم و دهم نیز اقتصاد نیمه دولتی را تجویز کرد و موفق نشد.

وی علت عدم موفقیت دولت‌های مختلف را عدم وجود قانون اقتصادی دانست و گفت: این دولت‌ها قانون اقتصادی نداشتند و یا به قوانین اقتصادی عمل نشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رشد متوازنی نداشته است، اضافه کرد: در بستر توسعه تضاد و تناقص وجود دارد، این عیب در جوامع ایرانی لانه کرده است.

وی تصریح کرد: این عیب از عدم توجه به قوانین موضوعه و یا خلأ قوانین است، قانونی که زائیده دین و مکتب اسلام است، چرا اجرا نشود، چون در فرهنگ استفاده و اجرای قوانین مشکل داریم، مسلمان هستیم ولی عمل به قوانین را تحمل نمی‌کنیم.

جلیل با تأکید بر اینکه بدون قوانین نمی‎شود اقتصاد کشور را اداره کرد، گفت: نمی‎شود اول اقتصاد را سروسامان داد بعد قوانین را اعمال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تدوین و عمل به قانون مقدمه اقتصادی سالم و جوابگوست، اقتصاد مجموعه‌ای از قواعد پیچیده است که باید با هم و متوازن به کار گرفته شوند تا خروجی داشته باشند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به علت مشکلات اقتصادی که گریبانگیر کشور قدرتمندی چون آمریکا شد، افزود: آمریکا که پیچیده‌ترین اقتصاد دنیا را دارد سال 2008 دچار مشکل شد، بررسی کردند متوجه شدند نظارت کافی در اقتصاد نیست.

وی ادامه داد: در ادامه بررسی کارشناسان مشخص شد دچار خلأ قوانین اقتصادی هستند و شروع به تدوین قوانین جدید و جوابگو کردند، برهمین اساس در حال حاضر اقتصاد آنها رو به بهبود است.

جلیل اضافه کرد: لازم است تا مجلس شورای اسلامی یک بار به صورت جامع قوانین اقتصادی را مرور و خلأها را برطرف و قوانین لازمه را لازم‌الاجرا کند.

وی قوانین به روز را مقتضای اقتصاد آزاد برشمرد و گفت: اگر دولت‌ها تقاضای قوانین و مقررات جدید نداشته باشند، اقتصاد آشفته می‎شود، چون رشد نیازهای اقتصادی بشر سریع است و اگر دولت‌ها از قوانین بی‌زار و یا قانون گریز باشند و تقاضای تدوین قوانین جدید و بروز نداشته باشند اقتصاد مریض و بی‌رمق خواهد ماند.

وی اضافه کرد: مجلس هم به صورت روزمره و موردی اقدام به این مهم می‌کند، در نتیجه قوانین پاسخگوی فضای اقتصادی کشور نیستند.

انتهای پیام/68001/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول