اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

مصوبه خرید قطعه‌ای از پرده خانه خدا در قزوین تصویب شد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مصوبه خرید قطعه‌ای از پرده خانه خدا توسط شهرداری قزوین به مبلغ 36 میلیون تومان در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین تصویب شد.

مصوبه خرید قطعه‌ای از پرده خانه خدا در قزوین تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حامد کبودوند در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در سالن اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد، اظهار داشت: مصوبه خرید قطعه‌ای از پرده خانه خدا توسط شهرداری قزوین به مبلغ 36 میلیون تومان با رأی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین تصویب شد.

وی با بیان اینکه مصوبه خرید قطعه‌ای از پرده خانه خدا توسط شهرداری قزوین در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین مصوب شد، ابراز داشت: اصالت و قدمت تاریخی این قطعه توسط کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل دادگستری 250 سال برآورد شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه هزینه خرید قطعه‌ای از پرده خانه خدا توسط شهرداری قزوین 36 میلیون تومان است، اذعان داشت: از این مبلغ 35 میلیون تومان مربوط به خرید و یک میلیون تومان مربوط به هزینه رسمی کارشناسی این پرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه این قطعه از پرده خانه خدا به صورت نواری پنج متر در 80 سانتی‌متر است، متذکر شد: شرایط نگهداری از این پرده حساسیت ویژه‌ای دارد که بر این اساس باید به صورت مطلوبی از این پرده با ارزش معنوی نگهداری کرد.

خاکساران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قطعه‌ای از پرده خانه خدا که ارزش معنوی و مالی بالایی دارد، اظهار داشت: فرصت خوبی برای شهرداری قزوین است تا این پرده را خریداری کند تا در مکان‌های مختلف از جمله نمایشگاه‌ و موزه‌ها در معرض نمایش علاقمندان قرار دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم این قطعه از پرده خدا باید با فراهم کردن شرایط نگهداری مطمئن و فنی مورد نمایش شهروندان قزوینی قرار گیرد تا آنان از نزدیک از این کتیبه بازدید کنند.

وی اضافه کرد: بعد از بازدید شهروندان قزوینی از این قطعه‌ پرده خانه خدا باید شهرداری قزوین این پرده را به موزه امام رضا (ع) هدیه کند تا تعداد بیشتری از مردم از این کتیبه بازدید کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: با به نمایش گذاشتن این قطعه از پرده خدا در موزه امام رضا (ع) اقشار مختلف جامعه بیشتر با فرهنگ و تاریخ شهر قزوین آشنا می‌شوند.

فاطمه اشدری نیز در این جلسه ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم باید کتیبه پرده خانه خدا در قاب و مکان مناسبی به مدت چند سال در امامزاده حسین (ع) قرار گیرد تا گردشگران و شهروندان قزوینی از این پرده با ارزش بازدید کنند.

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت بر مصوبات شورا با اشاره به اینکه قزوین شهر پایتخت خوشنویسی است، اذعان داشت: با به نمایش گذاشتن پرده خانه خدا در امامزاده حسین(ع) مردم بیشتری با فرهنگ خوشنویسی این شهر آشنا می‌شوند.

نحوه نمایش این قطعه از پرده خانه خدا توسط مسئولان مربوطه در جلسات آینده تصمیم‌گیری و در معرض نمایش شهروندان قزوینی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول