اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شوراهای اسلامی؛ ضعف‏ها و قوت‏ها -1

عالمی: شورای شهر باید به نیازهای شهر و شهروندان پاسخ دهد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان گفت: شورای شهر همواره باید نیازهای شهر و شهروندانش را در قالب مدیریت شهری قوی و با برنامه پاسخ گوید و شهرها را به محل زندگی راحت و آرام برای افراد تبدیل کند.

عالمی: شورای شهر باید به نیازهای شهر و شهروندان پاسخ دهد

جواد عالمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در پاسخ به این سئوال که شورای شهر چه نقشی و جایگاهی در توسعه و مدیریت شهری دارد و آیا به این نقش در سمنان به درستی پاسخ داده شده است؟ اظهار داشت: شورای اسلامی شهر در حقیقت حیاتی‏ترین و مؤثرترین نقش را برای ایجاد ارتباط مناسب بین شهروندان و مدیریت شهری در جوامع ایفا می‏کند و بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: با مطالعه و بررسی کیفیت و نوع زندگی مردم در جامعه می‏توان راهی برای برقراری ارتباط قوی بین مسئولان محلی و شهروندان پیدا کرد که به تعاملی سازنده منجر شود؛ در اصل، تفسیر و بحث درباره موضوعات مختلف و کلیدی مؤثر و حائز اهمیت در زندگی مردم باید همواره مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان و آحاد افراد جامعه در امور مختلف، نقش بسیار مهم و مؤثری در اداره شهر، رفع نیازهای مردم، مدیریت شهری و ارتقای کیفیت و استانداردسازی آن ایفا می‏کند.

مدیریت شهری بدون شهروندان به هیچ توفیقی دست نخواهد یافت

عالمی یادآور شد: مدیریت شهری همواره به دنبال تکامل و پویایی است و بدون حضور و مشارکت شهروندان در امور مترتب به خودشان، به هیچ توفیق و رشدی دست نخواهد یافت.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر به دستور بزرگان نظام اسلامی آمده‏اند تا مردم در مدیریت شهری دخالت و همکاری داشته باشند و بکوشند تا شهرشان را به سمت و سوئی سوق دهند که رضایت بیشتری از زندگی و ماندگاری در آن داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان افزود: حضور آحاد مردم از هر قشری در تصمیمات شهری باید روز به روز بیشتر شده و در نهایت منجر به ارتقای کیفیت محیط شهری و زندگی در آن شود؛ شورای اسلامی شهر باید نیازهای ساکنان شهر و شهروندانش را در قالب مدیریت شهری پاسخ گوید و شهرها را به محل زندگی راحت و آرام برای آنها تبدیل کند.

حداقل رفاه و آسایش برای شهروندان فراهم شود

عالمی، برخورداری از حداقل رفاه و آسایش را برای مردم شرط اساسی پایداری و استحکام سیستم اجتماعی و زندگی جمعی در شهرها دانست و گفت: بدون تردید، جامعه‏ای رشد می‏کند که نسبت به سرنوشت جمعی خود بی‏تفاوت نبوده و همواره در مسیر آسایش آنها بکوشد؛ در غیراینصورت، هیچ شهری نمی‏تواند به کامیابی نایل شود.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری علاوه بر اینکه مسئول فراهم آوردن و توزیع عادلانه امکانات شهر بین آحاد افراد جامعه است، باید با هدایت تحولات کالبدی شهر، رسالت حفظ محیط زیست و سلامت زندگی شهری، زیبایی سیمای شهر، ایجاد فضاهای عمومی جهت امکان برقراری ارتباطات و تعاملات شهروندان و گستره‏ای از همه وجوه زندگی شهری را نیز عملیاتی سازد.

انتهای پیام/2249/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول