اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافندغیرعامل خوزستان:

شورای پدافند غیرعامل در شهرهای خوزستان تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل پدافندغیرعامل خوزستان گفت: شورای پدافند غیرعامل در شهرستان‌های این استان تشکیل می‌شود.

شورای پدافند غیرعامل در شهرهای خوزستان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، علی‌اصغر قوچانی ظهر امروز در پایان جلسه شورای اداری خرمشهر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه اقدام به توجیه و آموزش مسئولان شهرستان خرمشهر در زمینه پدافند غیر عامل شد.

وی افزود: در این راستا تعاریف پدافند غیرعامل، نقش و اهمیت آن در کاهش آسیب‌ها و تلفات و موارد دیگر به مسئولان خرمشهری آموزش داده شد.

مدیرکل پدافندغیرعامل خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه‌های اداره کل پدافندغیرعامل خوزستان تشکیل شورای پدافند غیرعامل در شهرستان‌های این استان است.

قوچانی تصریح کرد: در این راستا ما امروز در خرمشهر حضور یافتیم تا در خصوص توجیه و تشکیل این شورا با مسئولان این شهرستان به گفت‌وگو بپردازیم.

وی اضافه کرد: ریاست شورای پدافندغیرعامل شهرستان‌ها بر عهده فرماندار است و اعضای آن مطابق اعضای اداره کل پدافندغیرعامل استان اما در سطح مدیران شهرستان است.

مدیرکل پدافندغیرعامل خوزستان خاطرنشان‌‌کرد: این شورا زیرنظر رئیس خود اقدام به برگزاری جلسات کرده و نتایج و مصوبات آن را به اداره کل ارسال تا درخصوص اجرایی شدن آنها و اختصاص اعتبارات مورد نظر اقدامات لازم انجام شود.

قوچانی در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل نیز افزود: کشورما از جمله کشورهایی است که به دلیل موقعیت استراتژیک خود در معرض خطر است.

وی ادامه داد: حفظ جان، کاهش آسیب‌ها، حفظ سرمایه‌های زیرساختی و سایبری از مهم‌ترین کارکردهای اجرای پدافندغیرعامل است.

مدیرکل پدافندغیرعامل خوزستان تصریح کرد: کشور آلمان از سال 1945 پدافند غیرعامل را در کشورش اجرایی کرد و همین نیز موجب کاهش شدید تلفات این کشور در جنگ جهانی شد.

قوچانی افزود: در صدر اسلام نیز در جنگ خندق مسلمانان با حفر خندق که به ابتکار سلمان فارسی بود نوعی پدافند غیرعامل را اجرا کردند.

وی گفت: در نتیجه از همه مسئولان می‌خواهیم تا با پدافند غیرعامل، اهداف، اصول آن آشنایی کامل یافته و جلسات شورای پدافندغیرعامل را برگزار کنند.

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول