اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار اعلام کرد

افزایش 40 درصدی اراضی زیر کشت کلزا در بیله‌سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار از افزایش 40 درصدی سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بیله‌سوار در سال زراعی جاری خبر داد.

افزایش 40 درصدی اراضی زیر کشت کلزا در بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا حسنیان عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه دانه‌های روغنی در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم با این میزان کشت محصول کلزا بیش از 10 هزار تن از مزارع بیله‌سوار برداشت شده و بهره‌برداری از آنها صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: به ازای هر هکتار با توجه به مساعد بودن شرایط جوی دو تا 2.5 تن محصول برداشت می‌شود که شمال استان و منطقه مغان با سطح زیر کشت 119 هزار هکتار اراضی قابل کشت به صورت دیم و آبی نقش مهمی را در تولید این محصول عهده‌دار است.

حسنیان خاطر نشان کرد: در این شهرستان بیش از 4 هزار و 950 هکتار کشت محصول کلزا را شاهد هستیم که حدود 4 هزار و 335 هکتار کلزای آبی و 600 هکتار نیز کلزای دیم می‌باشد.

این مسئول کیفیت مطلوب محصول تولید شده و برآورد برداشت 10 هزار تن از مزارع این شهرستان را یادآور شد و اضافه کرد: کلزا دانه روغنی مقوی است که 40 تا 48 درصد آن به روغن تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد:‌ این روغن تولیدی در پخت غذا بسیار مفید است و به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع از طرفداران بسیاری در مصرف برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار یادآور شد:‌ استان اردبیل در تولید محصول کلزا رتبه ممتاز را در بین استان‌های کشور دارد و پیش‌بینی می‌شود با توسعه همه‌جانبه اراضی و سطح زیر کشت این محصول بتوان در آینده ظرفیت را در این زمینه ارتقا داد.

تولید 70 هزار تن گوجه فرنگی در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در شهرستان پارس‌آباد عملیات کاشت گوجه فرنگی در اراضی آبی آغاز شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان بیش از 2 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌کنیم 70 هزار تن گوجه فرنگی استحصال شود.

حسن روحی به افزایش سطح زیر کشت این محصول اشاره کرد و افزود: ما در سال گذشته از 800 هکتار زمین زراعی اختصاص یافته به گوجه فرنگی 63 هزار تن محصول برداشت کردیم.

وی میانگین تولید این محصول را در هر هکتار 35 تن اعلام کرد و اظهار داشت: تولیدات شهرستان به مصرف خانگی و همچنین کارخانه‌های تولیدی رب می‌رسد که امکان صادرات آن به کشور همسایه نیز وجود دارد.

انتهای پیام/62006‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول