اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد استان قم خبر داد

رسیدگی به 20 شکایت از محصولات استاندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قم از رسیدگی به 20 مورد شکایت از محصولات دارای پروانه استاندارد و بی‌کیفیت در سال جاری خبر داد.

رسیدگی به 20 شکایت از محصولات استاندارد

سیف‌الله رعیت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نهادهای زیرپوشش اداره‌کل استاندارد اظهار کرد: کارخانه‌ها و واحدهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند زیر پوشش این اداره‌کل قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل استاندارد با چاپ کتاب، جزوات و سی‌دی‌های آموزشی در زمینه ترویج استاندارد تلاش می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان قم تدوین پنج کتاب ویژه سنین مختلف کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی و چاپ جزواتی در خصوص دانستنی‌های استاندارد ویژه خانواده‌ها را از دیگر اقدامات این اداره برای ترویج فرهنگ استاندارد ذکر کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ترویج استاندارد گفت: برگزاری سمینارهای علمی، دعوت از صاحب‌نظران مراکز و مؤسسات علمی، پژوهشی، تولیدی و اقتصادی برای تدوین استاندارد از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رعیت عنوان داشت: کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری از کشور مبدأ گواهی انطباق استاندارد دریافت می‌کنند و در غیر این صورت در مبادی ورودی پس از نمونه‌برداری در صورت انطباق با استانداردهای ملی با ترخیص کالا موافقت می‌شود.

وی یادآور شد: 14 واحد آزمایشگاهی همکار در استان قم وجود دارد و تاکنون 80 پروانه صادر، 10 پروانه تعلیق و 30 فقره پروانه و مجوز باطل شده است.

مدیرکل استاندارد استان قم با اشاره به نظارت بر واحدهای دارای مجوز استاندارد گفت: این اداره‌کل با بازرسی و نمونه‌برداری‌ ادواری از واحدهای تولیدی و کنترل بازار و نمونه‌برداری از بازار نسبت به تعیین کیفیت و تضمین آن بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در صورت اینکه تولیدات واحدها با قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد منطبق نباشند با آنها برخورد خواهد شد.

رعیت از رسیدگی به 20 مورد شکایت از محصولات دارای پروانه استاندارد و بی‌کیفیت در سال جاری خبر داد و افزود: با پیگیری‌های لازم جبران خسارت و رضایت کامل به وجود آمد.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول