اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا خبر داد

وجود 78 هکتار اراضی زیرکشت کلزا در صومعه‌سرا

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از وجود 78 هکتار اراضی زیرکشت دانه‌های روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد.

وجود 78 هکتار اراضی زیرکشت کلزا در صومعه‌سرا

احمد پادیاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به کشت محصول کلزا در اراضی این شهرستان، اظهار کرد: کلزا از غنی‌ترین محصولات کشاورزی در گیلان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانه‌های محصول کلزا حاوی روغن‌های ناب گیاهی است، تصریح کرد: کشت دانه‌های روغنی کلزا علاوه بر حوزه اشتغالزایی به دلیل افزایش درآمدها از اهمیت خاصی برای کشاورزان برخوردار است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا افزود: روغن کلزا به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع نشده و بدون کلسترول از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

وی از وجود 78 هکتار اراضی زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا در صومعه‌سرا خبر داد و بیان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا، بالغ بر دو تن دانه کلزا از هر هکتار اراضی کشت این محصول در صومعه‌سرا برداشت می‌شود.

پادیاب با اشاره به اختصاص تسهیلات به اراضی زیرکشت دانه‌های روغنی کلزا در صومعه‌سرا، یادآور شد: بالغ بر سه میلیون و 500 هزار تومان وام بلاعوض در راستای حمایت از افزایش تولید کلزا به کشاورزان این محصول در صومعه‌سرا اختصاص می‌یابد.

وی به دیگر خدمات اختصاص یافته به کشاورزان و فعالان حوزه کشت کلزا در صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کشت کلزا و نهاده‌های کشاورزی از دیگر این خدمات است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، کشت کلزا را استفاده بهینه از اراضی کشاورزی این شهرستان برای کشت دوم برشمرد.

این مسئول به توزیع بذر پرمحصول برنج گوهر در بین کشاورزان صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: امسال بالغ بر 15 تن بذر پرمحصول گوهر بین کشاورزان متقاضی صومعه‌سرا توزیع شده است.

پادیاب، خاطرنشان کرد: در سال زراعی آینده و با توجه به تقاضای کشاورزان پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 500 هکتار از اراضی شالیکاری صومعه‌سرا به کشت گوهر اختصاص یابد.

وی، میزان کشت رقم پرمحصول برنج گوهر در هر هکتار را 60 کیلوگرم نامید و تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند در هر هکتار 5.7 تن شلتوک برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان را از دیگر خدمات این نهاد در طول سال جاری ذکر کرد و افزود: امسال سه هزار و 600 تن کود شیمیایی در بین کشاورزان صومعه‌سرا توزیع شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در بیش از نیمی از اراضی شالیکاری صومعه‌سرا شخم زمستانه انجام شده است، متذکر شد: شخم زمستانه از مجموع 28 هزار هکتار اراضی شالیکاری صومعه‌سرا بالغ بر 14 هزار هکتار از آن با همکاری کشاورزان انجام شده است.

انتهای پیام/84003/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول