اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

تنوع محصولات حصیربافی، نظر مسافران را به خود جلب کرد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در نمایشگاه بزرگ نوروزی چابهار، غرفه محصولات حصیربافی با 30 نوع محصول متنوع، نظر مسافران نوروزی را به خود جلب کرد.

تنوع محصولات حصیربافی، نظر مسافران را به خود جلب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، مصطفی ملک‌زاده پیش از ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه بزرگ نوروزی در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: نمایشگاه بزرگ نوروزی منطقه آزاد چابهار پربارتر از سال‌های گذشته، ویژگی‌های شاخصی همچون تجمیع هنرمندان، پر رنگ شدن هنرهای بومی و سنتی، استفاده از مؤلفه‌های گردشگر پسند نظیر طبیعت گردی و اکوتوریسم، جانمایی مطلوب و امکان دسترسی آسان مسافران به نمایشگاه، نزدیکی به بازارهای تجاری و کمپ‌های اقامتی برخوردار است.

وی افزود: غرفه حصیربافی با تنوع بیش از 30 نوع محصول در قالب سبد، تورهای حصیری، اشکال حیوانات، لوازم آشپزخانه، زیرانداز، گلدان و غیره محلی مناسب برای خرید سوغات و هدایا برای گردشگران است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: حصیرهای منطقه بلوچستان از درخت نخل وحشی که در گویش محلی (داز) گفته می‌شود به دست آمده و توسط دستان پر توان هنرمندان محلی شکل می‌گیرد.

ملک‌زاده بیان داشت: هنرمندان حصیرباف نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد چابهار، با دست‌ساخته‌های خلاقانه خود به استقبال مسافران نوروزی رفته‌اند.

وی با ابراز امیدواری از ثبت لحظات خوش برای همه هموطنان که از اقصی نقاط میهن اسلامی به این شهر تاریخی سفر کرده‌اند عنوان داشت: نمایشگاه هنری ـ فرهنگی منطقه با تلاش همکاران و با غرفه‌هایی همچون حصیربافی، سفالگری، هنرهای تجسمی، گریم صورت و نقاشی کودکان و تورهای چابهارگردی در طول ایام نوروز برپا و آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با استفاده از هنرمندان بومی در قالب موسیقی‌های محلی اقوام مختلف سیستان و بلوچستان، برپایی مسابقات و بازی‌های بومی و محلی، مسابقات شترسواری، نمایشگاه صنایع دستی و ... امسال میزبان مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/75002/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول