اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در دهدشت:

تک محصولی و دولتی بودن اقتصاد ایران دلیل ضعف سیستم اقتصادی کشور است

محسن رضایی در جمع مردم کهگیلویه گفت: مشکل اساسی مملکت ما، تک محصولی و دولتی بودن اقتصاد است و راه فدرالیسم شدن کشور برون رفت از وابستگی به نفت و نیز مردمی کردن اقتصاد است.

تک محصولی و دولتی بودن اقتصاد ایران دلیل ضعف سیستم اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مهمترین عناوین مطالب ذکر شده در سخنرانی محسن رضایی  در جمع مردم دیار آریو‌برزن به شرح ذیل است؛

رضایی مردم کهگیلویه را قهرمانان محروم و بی ادعا خواند چرا که همواره جانانه از نظام و انقلاب دفاع کرده اما در نگاه مسئولان کشور گمنام باقی مانده‌اند.

وی تمرکز آمریکا را کلیک روی نقطه ضعف ایران دانست و گفت: آمریکا اقتصاد ما را هدف گرفت و‌ اگر ما ضعیف نبودیم تحریم نمی‌شدیم.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشکل اساسی اقتصاد مملکت ما، تک محصولی و دولتی بودن اقتصاد است و راه فدرالیسم شدن کشور برون رفت از وابستگی به نفت و نیز مردمی کردن اقتصاد است.

رضایی ابراز داشت: کالای چینی خیابان‌های آمریکا را در بر‌گرفته و آمریکا به‌خود اجازه تحریم این کشور را نداد چرا‌ که می‌دانست خود متضرر می‌شود.

*امروز موج بیکاری در کنار گرانی ایران را فراگرفته و علت اصلی آن اقتصاد  متکی بر نفت است.

*اولین مسئله در حل مشکل اقتصاد و مردمی کردن آن، وحدت و همدلی همه گروه‌هاست.

رضایی خاطرنشان کرد: من امروز آمدم تا مردم کهگیلویه را به جهاد بزرگ اقتصادی فرا‌بخوانم و  همان‌طور که قوم لر در همه شرایط به درد انقلاب خوردند در صحنه جهاد اقتصادی نیز وارد عمل می‌شوند و‌ به کمک اقتصاد می‌شتابند.

وی افزود:من دنبال ریاست نیستم ریاستی که این‌همه تحریم، کاهش ذخایر ارزی و‌ مشکلات عدیده دیگر دارد بی‌معناست و جهاد اقتصادی پر‌معناترین چیز است.

به گفته رضایی چرخ اقتصاد کهگیلویه با رفع بیکاری جوانان این دیار به راه می افتد.

*هم‌چنین حماسه اقتصادی در گرو وحدت شکل می گیرد و با جنگ و جدال حاصل نمی‌شود، کار جمعی و پرهیز از تک روی راه پیشرفت اقتصاد است و نیز استفاده از تجارب شخصیت‌های مختلف در خلق حماسه اقتصادی ضروری است.

وی قوم لر را بی‌طمع خواند و ابراز داشت: لرها در تاریخ به همه نشان دادند دلاورانه می جنگند و توقع کسب قدرت ندارند ،آنان بی‌ادعاترین هستند.

کاندیدای ریاست جمهوری ضعف در سیستم اداری را ناشی از انتصاب‌ها‌ی نامتناسب با تخصص دانست و گفت: هر‌کس باید سر‌جای خود متناسب با تخصص و تبحر به‌کار گرفته شود و تمام توانمندی‌های ملت ایران در همه عرصه‌ها باید بسیج شوند.

*در گذشته نمانیم و به فکر ساختن آینده باشیم

*در کهگیلویه، شورای راهبردی در کنار فرماندار شکل بگیرد و مشکلات مردم و حوزه ادارات را به وی انتقال دهند در سطح استان نیز به همین منوال باشد.

*بیت المال در دو بخش مصرف شود؛ بخشی از آن صرف امورات ملی از قبیل امنیت و.. بخش دیگر صرف استان‌ها شود.

*کهگیلویه حق دارد بخشی از درآمد نفتی را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/82016/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول