اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست سیاسی «تا انتخابات» ‌ـ 1

محصولی: 35 نفر برای ریاست جمهوری توسط جبهه پایداری رتبه‌بندی شدند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: جبهه پایداری حدود 70 نفر را در ابتدای امر در نظر داشت و پس از بررسی آنها بر اساس 200 شاخصه حدود 35 نفر را رتبه‌بندی کرده اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

محصولی: 35 نفر برای ریاست جمهوری توسط جبهه پایداری رتبه‌بندی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، صادق محصولی بعد از ظهر امروز در نشست «تا انتخابات» در قم با بیان اینکه انتخابات برای ایران یک ظرفیت بسیار مهم و موثر است اظهار کرد: این امر می‌تواند موجب شکوفایی و ارتقای هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی در عرصه مادی و معنوی شود و فرصت مناسبی برای طرفداران نظام و گفتمان اسلام ناب محمدی فراهم سازد.

وی افزود: انتخابات را می‌توان تهدیدی برای مخالفان گفتمان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست به همین دلیل دشمنان در صدد هستند که این فرصت را به تهدیدی علیه ایران تبدیل کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند در راستای بهره‌مندی بیشتر از این فرصت استفاده کنند گفت: جلوگیری از ظهور فضاهایی که بهره‌برداری دشمنان را در پی دارد از دیگر کارکردهای رسانه است.

وی ادامه داد: جبهه پایداری در صدد ترویج گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) و گفتمان امام و انقلاب است و سعی دارد علاوه بر ترویج آن از طریق نرم‌افزاری، حاکمیت بیشتر این نوع گفتمان را هم رقم بزند.

محصولی با بیان اینکه جبهه پایداری ورود به انتخابات را وظیفه خود می‌داند خاطرنشان کرد: با این حال فعالیت‌های این جبهه محدود به انتخابات نشده و مباحث گفتمانی را همواره دنبال می‌کند.

بخش دیگر این نشست به پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان با محصولی اختصاص داشت.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نقاط ضعف و قوت دولت‌های نهم و دهم عنوان داشت: به نظر من این دولت بر اساس یک سری گفتمان‌ها به میدان آمد؛ هر جا بر اساس همان اصول رفتار کرده موفق بوده و در موارد دیگر موفقیتی نداشته است.

محصولی مردمی بودن، محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم را از جمله نقاط قوت دولت‌های نهم و دهم دانست و افزود: شجاعت در اجرای برنامه‌هایی همچون هدفمندی یارانه‌ها که مقوله‌ای بسیار دشوار بود را می‌توان از دیگر نقاط قوت این دولت‌ها نامید ضمن اینکه استقامت در مسئله هسته‌ای و کوتاه نیامدن در برابر استکبار جهانی از دیگر موارد موفقیت دولت‌های نهم و دهم هستند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری عنوان داشت: اگر در عرصه‌های فرهنگی هم مطابق همان گفتمان نخست رفتار می‌شد به یقین شاهد فضایی بهتر از آنچه امروز می‌بینیم بودیم؛ مباحثی در ارتباط با تعامل کامل نداشتن با قوه مقننه هم از نقاط ضعف دولت‌های نهم و دهم هستند هرچند این مسئله دو طرفه است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای سبب می‌شود نتوانیم به مباحث اصلی کشور بپردازیم گفت: هرگاه دولت بر اساس گفتمان اصلی خود رفتار کرده موفق بوده و در سایر موارد موفقیت نداشته است؛ شرایط اقتصادی بازار از جمله مسائلی است که دولت می‌توانست مدیریت بهتری بر روی آن داشته باشد.

محصولی بیان داشت: نمی‌توان گفت دولت در تصمیم‌گیری‌های خود از نظرات کارشناسی استفاده نکرده اما ممکن است تصمیم‌هایی گرفته شده که کار کارشناسی لازم بر روی آنها صورت نگرفته باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با نظر جبهه پایداری نسبت به ائتلاف‌های صورت گرفته برای انتخابات گفت: جبهه پایداری به چارچوب‌های دینی اعتقاد دارد؛ مبنای چنگ زدن به ریسمان الهی باید بر اساس گفتمان دینی بوده و خشنودی الهی را در پی داشته باشد بنابراین وحدت و ائتلاف مانند شمشیری دو لبه است و بستگی به این دارد که در چه راستایی صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: ائتلاف و وحدتی که برای کسب قدرت صورت گرفته باشد نمی‌تواند رضایت الهی را در پی داشته باشد؛ جبهه پایداری در انتخابات به دنبال نامزد اصلح است؛ حاضر به ائتلاف با هر یک از گروه‌های اصول‌گرایی هستیم که فرد اصلح را معرفی کند و گفتمان دینی و خشنودی خداوند را در نظر داشته باشد.

محصولی با اشاره به ائتلاف کردن نامزدها گفت: این امر در واقع شرکت سهامی قدرت است؛ جبهه پایداری حدود 70 نفر را در ابتدای امر در نظر داشت و پس از بررسی آنها بر اساس 200 شاخصه حدود 35 نفر را رتبه‌بندی کرده اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

انتهای پیام/78004/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول