اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست سیاسی «تا انتخابات»/ مشروح

محصولی: کسانی که قدرت مقابله گفتمانی ندارند دست به تخریب می‌زنند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: برخی افراد که توان مقابله گفتمانی با جبهه پایداری را ندارند، شروع به تخریب می‌کنند و حتی روزنامه‌هایی که از بیت‌المال ارتزاق دارند این امر را انجام می‌دهند.

محصولی: کسانی که قدرت مقابله گفتمانی ندارند دست به تخریب می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، صادق محصولی بعد از ظهر امروز در نشست «تا انتخابات» در قم با بیان اینکه انتخابات برای ایران یک ظرفیت بسیار مهم و موثر است اظهار کرد: این امر می‌تواند موجب شکوفایی و ارتقای هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی در عرصه مادی و معنوی شود و فرصت مناسبی برای طرفداران نظام و گفتمان اسلام ناب محمدی فراهم سازد.

وی افزود: انتخابات را می‌توان تهدیدی برای مخالفان گفتمان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست به همین دلیل دشمنان در صدد هستند که این فرصت را به تهدیدی علیه ایران تبدیل کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند در راستای بهره‌مندی بیشتر از این فرصت استفاده کنند گفت: جلوگیری از ظهور فضاهایی که بهره‌برداری دشمنان را در پی دارد از دیگر کارکردهای رسانه است.

وی ادامه داد: جبهه پایداری در صدد ترویج گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) و گفتمان امام و انقلاب است و سعی دارد علاوه بر ترویج آن از طریق نرم‌افزاری، حاکمیت بیشتر این نوع گفتمان را هم رقم بزند.

محصولی با بیان اینکه جبهه پایداری ورود به انتخابات را وظیفه خود می‌داند خاطرنشان کرد: با این حال فعالیت‌های این جبهه محدود به انتخابات نشده و مباحث گفتمانی را همواره دنبال می‌کند.

بخش دیگر این نشست به پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان با محصولی اختصاص داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقاط ضعف و قوت دولت‌های نهم و دهم عنوان داشت: به نظر من این دولت بر اساس یک سری گفتمان‌ها به میدان آمد؛ هر جا بر اساس همان اصول رفتار کرده موفق بوده و در موارد دیگر موفقیتی نداشته است.

محصولی مردمی بودن، محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم را از جمله نقاط قوت دولت‌های نهم و دهم دانست و افزود: شجاعت در اجرای برنامه‌هایی همچون هدفمندی یارانه‌ها که مقوله‌ای بسیار دشوار بود را می‌توان از دیگر نقاط قوت این دولت‌ها نامید ضمن اینکه استقامت در مسئله هسته‌ای و کوتاه نیامدن در برابر استکبار جهانی از دیگر موارد موفقیت دولت‌های نهم و دهم هستند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری عنوان داشت: اگر در عرصه‌های فرهنگی هم مطابق همان گفتمان نخست رفتار می‌شد به یقین شاهد فضایی بهتر از آنچه امروز می‌بینیم بودیم؛ مباحثی در ارتباط با تعامل کامل نداشتن با قوه مقننه هم از نقاط ضعف دولت‌های نهم و دهم هستند هرچند این مسئله دو طرفه است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای سبب می‌شود نتوانیم به مباحث اصلی کشور بپردازیم گفت: هرگاه دولت بر اساس گفتمان اصلی خود رفتار کرده موفق بوده و در سایر موارد موفقیت نداشته است؛ شرایط اقتصادی بازار از جمله مسائلی است که دولت می‌توانست مدیریت بهتری بر روی آن داشته باشد.

محصولی بیان داشت: نمی‌توان گفت دولت در تصمیم‌گیری‌های خود از نظرات کارشناسی استفاده نکرده اما ممکن است تصمیم‌هایی گرفته شده که کار کارشناسی لازم بر روی آنها صورت نگرفته باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با نظر جبهه پایداری نسبت به ائتلاف‌های صورت گرفته برای انتخابات گفت: جبهه پایداری به چارچوب‌های دینی اعتقاد دارد؛ مبنای چنگ زدن به ریسمان الهی باید بر اساس گفتمان دینی بوده و خشنودی الهی را در پی داشته باشد بنابراین وحدت و ائتلاف مانند شمشیری دو لبه است و بستگی به این دارد که در چه راستایی صورت گرفته باشد.

35 نفر برای ریاست جمهوری توسط جبهه پایداری رتبه‌بندی شدند

وی ادامه داد: ائتلاف و وحدتی که برای کسب قدرت صورت گرفته باشد نمی‌تواند رضایت الهی را در پی داشته باشد؛ جبهه پایداری در انتخابات به دنبال نامزد اصلح است؛ حاضر به ائتلاف با هر یک از گروه‌های اصول‌گرایی هستیم که فرد اصلح را معرفی کند و گفتمان دینی و خشنودی خداوند را در نظر داشته باشد.

محصولی با اشاره به ائتلاف کردن نامزدها گفت: این امر در واقع شرکت سهامی قدرت است؛ جبهه پایداری حدود 70 نفر را در ابتدای امر در نظر داشت و پس از بررسی آنها بر اساس 200 شاخصه حدود 35 نفر را رتبه‌بندی کرده اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به سوال یکی از افراد مبنی بر حمایت از احمدی‌نژاد اظهار کرد: ما همواره عقیده داشته‌ایم میزان حال فعلی افراد است؛ این سخن در مورد همگان صادق است و امام راحل هم بر این مسئله تاکید کرده‌اند.

وی افزود: چنانچه فردی امروز دارای وضعیت سالمی است هیچ تضمینی برای سالم بودن او در تمام دوران‌ها و بالعکس وجود ندارد؛ اگر فردی برای یک پست مورد تایید باشد نمی‌توان گفت در آینده هم این وضعیت حاکم است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در موارد مختلفی از دولت‌های نهم و دهم و گفتمان آن حمایت کرده است گفت: با این حال نمی‌توان تضمین داد کسی که وارد پست‌های حساس کشور می‌شود همچنان در وضعیت نخست باقی بماند.

ساکتین فتنه چگونه می‌توانند در پست ریاست جمهوری موفق باشند

وی ادامه داد: سخن ما این است افرادی که در پست‌های پایین‌تر از ریاست جمهوری موفق نبوده‌اند و در زمان فتنه جزو ساکتین محسوب می‌شدند چگونه می‌توانند در پست ریاست جمهوری موفق باشند و سقوط نکنند؟

محصولی عنوان داشت: در شرایط کنونی هم به جای اینکه طرف نقد این افراد، فتنه‌گران و کسانی باشند که نظام را به چالش کشیده بودند جبهه پایداری را رقیب خود و آماج حملات قرار می‌دهند؛ این امر نشان می‌دهد که افکار این افراد تغییری نکرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ورود جبهه پایداری به انتخابات شورای‌های اسلامی شهر و روستا گفت: این امر به شوراهای استانی واگذار شده و الزامی به ورود حتمی در همه شهرها نیست و هر جا تکلیف شرعی و حجت تمام شود این کار انجام می‌شود.

سوال بعدی در خصوص حقیقت ماجرا در فتنه 88 و نیز امکان بروز فتنه در سال آینده بود که محصولی در جواب ابراز کرد: اگر نیروهای انقلابی غفلت کنند ممکن است فتنه جدیدی بروز کند زیرا دشمنان به دنبال فرصت و فضای باز برای انجام عملیات خود هستند.

وی ادامه داد: در ارتباط با دفع افسد به فاسد در انتخابات باید گفت اگر کوتاهی صورت نگیرد هیچ گاه به این مرحله نخواهیم رسید؛ کسانی که ائتلاف می‌کنند عقیده دارند می‌توان آرای همه را به یک فرد منتقل کرد و در این میان سخن جبهه پایداری این است که اگر می‌توان این کار را انجام داد چرا رأی‌ها را به فرد اصلح انتقال ندهیم.

محصولی با بیان اینکه جبهه پایداری افرادی را انتخاب می‌کند که حتما دارای رای مردمی باشند گفت: با این حال نمی‌توان نفر برنده را تعیین کرد چون هنوز فضای کامل انتخاباتی در کشور شکل نگرفته و ایران هم دارای نظام حزبی نیست.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر جدی بودن انتخاب جلیلی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری بیان داشت: بسیاری از افراد از عاقبت کار و انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور هراس دارند زیرا مسئولیتی سنگین بر دوش آنها گذاشته می‌شود؛ کسانی که به راحتی اعلام نامزدی می‌کنند لابد می‌توانند جواب 75 میلیون نفر جمعیت را به راحتی بدهند.

وی اضافه کرد: در وهله نخست افرادی که جبهه پایداری آنها را انتخاب کرده پیشنهاد می‌دهند که شخص دیگری انتخاب شود و آنها هم از او حمایت می‌کنند بنابراین باید این افراد را به جایی برسانیم که دریابند برای حضور در این عرصه تکلیف دارند زیرا تا به سراغ اصلح نرویم، اصلح خود وارد میدان نمی‌شود.

محصولی با بیان اینکه این مطلب در خصوص همه کاندیداهای مورد نظر جبهه پایداری وجود دارد عنوان داشت: معیارهای زیادی برای سنجش افراد وجود داشته و رتبه‌بندی کاندیداهای مورد نظر هم بر همین اساس صورت گرفته است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به سوال دیگری گفت: در خصوص جایگزین آیت‌الله خوشوقت در شورای فقاهتی هنوز نشستی برگزار نشده و تصمیم‌گیری در این زمینه در آینده صورت می‌گیرد.

وی در زمینه تخریب‌های انتخاباتی بیان داشت: زمانی که جبهه پایداری هنوز اعلام موجودیت نکرده بود تخریب‌ها و تهمت‌ها حتی در خصوص حضور آیت‌الله مصباح یزدی در جبهه پایداری شروع شده بود؛ برخی افراد که توان مقابله گفتمانی ندارند شروع به تخریب می‌کنند و حتی روزنامه‌هایی که از بیت‌المال ارتزاق دارند این امر را انجام می‌دهند.

محصولی در انتهای این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی در قم با بیان اینکه تخریب‌های سخیفی علیه جبهه پایداری صورت می‌گیرد اظهار کرد: خط قرمز جبهه پایداری، جریان انحرافی و فتنه‌گران هستند اما برخی روزنامه‌ها تهمت‌هایی می‌زنند که قابل توجیه نیست؛ فردی که در این پست چنین خلاف‌هایی می‌کند و تهمت می‌زند در پست‌های بالاتر چه خواهد کرد؟

وی افزود: مخالفان جبهه پایداری در سایت‌هایی چون ویکی پدیا که هر کس می‌تواند مطالب خود را در آن درج کند شروع به شایعه‌پراکنی علیه این جبهه کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه برخی افراد تهمت‌هایی مبنی بر ارائه لیست واحد از سوی دولت و جبهه پایداری وارد می‌کنند گفت: ما همواره گفته‌ایم از دولت به عنوان یکی از ارکان جمهوری اسلامی حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: جبهه پایداری اهل تخریب نیست بلکه سوالاتی از دیگران دارد؛ هزینه‌های صورت گرفته در انتخابات مجلس از جمله این سوالات است.

محصولی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر حمایت دولت از یک کاندیدای خاص و هزینه امکانات دولتی در این زمینه گفت: باید دید چه وقت اعلام رسمی از سوی دولت صورت می‌گیرد اما مواضع جبهه پایداری در خصوص افراد کاملا روشن است.

وی در ارتباط با حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری عنوان داشت: فعلا در این زمینه نمی‌توانیم اظهار نظری داشته باشیم زیرا باید نامزدها مشخص شوند هرچند بیشتر آنها به جریانات واحدی وابسته هستند و ممکن است برخی بخواهند در میانه کار انصراف دهند و معلوم نیست چه کسانی تا پایان باقی می‌مانند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر زمان دقیق اعلام کاندیدای جبهه پایداری گفت: نمی‌توان تاریخ مشخصی برای این امر اعلام کرد اما جمع‌بندی نهایی پس از صحبت‌هایی خواهد بود که مقام معظم رهبری خواهند داشت.

وی ادامه داد: جبهه پایداری گروهی شامل 25 نفر از افرادی با تحصیلات عالی و تجربه در امور اجرایی را تشکیل داده که برخی از آنها سابقه وزارت و نمایندگی مجلس را هم دارند؛ این گروه برنامه دولت یازدهم را برای جبهه پایداری تدوین و آن را بر اساس گفتمان اصلی جبهه پایداری تنظیم می‌کند که تا زمان ثبت‌نام نامزدها تکمیل خواهد شد و حتی اگر نامزد جبهه پایداری هم پیروز نشود در اختیار دولت بعدی قرار می‌گیرد.

محصولی اقتصاد و پرداختن به معیشت مردم را مورد توجه قرار داد و افزود: پایه اصلی کشور مسائل فرهنگی است و موضوعات اقتصادی هم باید پیوست فرهنگی داشته باشند اما موضوعات اقتصادی به عنوان مباحث تعجیلی باید مورد تاکید قرار گیرند.

خاتمی در انتخابات شرکت نمی‌کند/ لاریجانی ممکن است بیاید‌

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ارتباط با سوال دیگری مبنی بر نظر شخصی خود نسبت به برخی افراد بیان داشت: در مورد آقای خاتمی برداشت من این است که احتمال نامزدی ایشان کم است زیرا خاتمی اطمینان کامل نسبت به تایید شورای نگهبان ندارد؛ در خصوص آقای مشایی که هنوز اعلام رسمی از سوی او صورت نگرفته به همین دلیل برداشت من از عملکرد دولت روشن نیست بنابراین بهتر است در این زمینه صبر کنیم.

وی در خصوص نظر شخصی خود نسبت به لاریجانی گفت: به نظر من در میان کسانی که به دنبال رأی قشر خاکستری جامعه هستند اگر کسی وارد انتخابات شود لاریجانی ثبت‌نام نمی‌کند در غیر این صورت او وارد عرصه انتخابات می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص فیلم منتشر شده برای تهمت به جبهه پایداری مبنی بر نقش داشتن در حوادث 22 بهمن قم بیان داشت: بی‌تقوایی‌ها و بی‌اخلاقی‌های صورت گرفته از سوی برخی اشخاص در نهایت به خودشان باز می‌گردد ضمن اینکه فیلم منتشر شده هم به هیچ وجه تایید کننده نظر آنها نیست.

وی افزود: دو نفر از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری در همان روز مصاحبه کرده و این حادثه را محکوم کرده‌اند ضمن اینکه سخنگوی جبهه هم آن را تکمیل جورچین دشمن دانسته و بر ضرورت وحدت میان همه ارکان نظام تاکید کرده است.

انتهای پیام/78004/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول