اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی زنجان خبر داد

اختصاص 20 درصد اعتبارات استانی به حوزه‌های آبخیز زنجان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 20 درصد اعتبارات استانی در سال گذشته به حوزه‌های آبخیز زنجان اختصاص یافت.

اختصاص 20 درصد اعتبارات استانی به حوزه‌های آبخیز زنجان

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: 5 میلیارد تومان برای حوزه‌های آبخیز استان در سال گذشته پیش‌بینی شده بود که با عدم تخصیص مواجه شد.

*اختصاص چهار درصد اعتبارات ملی به حوزه‌های آبخیز زنجان

وی با بیان اینکه چهار درصد از اعتبارات ملی و 20 درصد از اعتبارات استانی در سال گذشته به حوزه‌های آبخیز تخصیص داده شد، افزود: در سال گذشته 500 میلیارد ریال برای حوزه آبخیز در کشور پیش‌بینی شده بود که از این میزان 10 میلیارد ریال سهم استان زنجان بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با اشاره به رشد 91 درصدی اعتبارات منابع طبیعی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید با حل مشکلات اعتباری، توسعه بیشتری در استان حاصل شود.

وی با بیان اینکه تصرف اراضی ملی، بیشتر به دلیل عدم آگاهی مردم صورت می‌گیرد، افزود: در صورت اطلاع‌رسانی مناسب از تصرف اراضی ملی کاسته می‌شود.

*فتوای مراجع تقلید، در کاهش تصرفات مثمرثمر است

اسکندری حضور مبلغان در روستاهای مختلف را، موجب افزایش آگاهی مردم در خصوص منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: فتوای مراجع تقلید در کاهش تصرفات در منابع طبیعی مثمرثمر است.

وی با بیان اینکه تصرف اراضی ملی به دلیل توسعه بخش کشاورزی، افزایش یافته است، تصریح کرد: 713 هکتار از اراضی استان مورد تصرف، در اراضی ملی استان صورت گرفته بود، که 597 مورد بدون دستور و 116 مورد با دستور قضایی رفع تصرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اجرای کمربند سبز حفاظتی در زنجان اظهار داشت: این کمربند در 51 کیلومتر از اراضی استان زنجان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفات و بیماری‌ها از برنامه‌های این اداره کل است، خاطرنشان کرد: در 43 هکتار از اراضی استان، این طرح اجرایی شده است.

*مشارکت منابع طبیعی در توسعه استان زنجان

اسکندری از شناسایی 808 هکتار اراضی آموزشی و خدماتی از سوی این اداره کل، خبر داد و افزود: مشارکت در زمینه توسعه استان در قالب استعدادیابی، برای کاربری‌های مختلف، از برنامه‌های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه 80 هکتار زمین در زمینه صنعت، در سطح استان شناسایی گردیده است، یادآور شد: 20 هکتار نیز در بخش کشاورزی استعدادیابی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه به ازای هر 72 هزار هکتار یک نفر نیروی یگان حفاظت در این اداره کل به کارگیری شده بود، یادآور شد: در حال حاضر این رقم به ازای هر 54 هزار هکتار یک نفر است.

وی از ارائه 74 مورد مجوز بهره‌برداری به مساحت 140 هکتار خبر داد و گفت: این مجوزها صرفاً برای فعالیت‌های معدنی صادر شده است.

انتهای پیام/73003/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول