اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی انجام گرفت

واگذاری 150 هکتار از اراضی منابع طبیعی به کشاورزان کامیاران

خبرگزاری فارس: فرماندار کامیاران در مراسم ششمین روز از هفته منابع طبیعی از واگذاری 150 هکتار از اراضی منابع طبیعی به منظور توسعه باغات خبر داد.

واگذاری 150 هکتار از اراضی منابع طبیعی به کشاورزان کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، علی‌عسکر روحانی ظهر امروز در مراسم ششمین روز هفته منابع طبیعی که در روستای کومائین بخش موچش و با حضور مدیرکل منابع طبیعی و جمعی از مسئولان برگزار شد گفت: تاکنون در قالب طرح‌های کشاورزی 77 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی در خصوص واگذاری 150 هکتار از اراضی منابع طبیعی افزود این اراضی به تعاونی توسعه باغات مهر کومائین و به منظور مساعدت بیشتر در قالب طرح های توسعه کشاورزی واگذار می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: وجود 35 هزار هکتار جنگل و 96 هزار هکتار مرتع، 7 سد احداث شده و در حال احداث، منابع خوب آب و خاک مرغوب امکان توسعه و گسترش فعالیت‌های دامپروری را دارد.

فرماندار کامیاران حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگان دانسته و تصریح کرد: این منابع بویژه درختان نقش مهمی در سلامتی تمام موجودات دارند.

روحانی ضمن تاکید لازم مبنی بر تدوین برنامه‌ای مدون در طول سال به منظور کاشت، حفاظت و نگهداری از درختان و مراتع خواستار انجام تحقیق و مطالعه بر روی گونه‌های محلی مانند درختان بلوط، ون و ... و حفظ و توسعه آنها بدلیل سازگاری بیشتر با منطقه شد و توصیه کرد با فرهنگ‌سازی و بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و کاشت درخت از تخریب منابع طبیعی جلوگیری و مناطق تخریب شده را احیاء و بازسازی کرد.

در ادامه این مراسم مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: در استان کردستان 373 هزار هکتار جنگل و 2 میلیون و 500 هکتار مرتع وجود دارد که نیازمند حفاظت و توجه بیشتر است.

پیمان باباپیری با اشاره به آتش‌سوزهای مراتع و جنگل‌ها در تابستان گذشته و خسارت‌های وارده به منابع طبیعی و محیط زیست افزود: بیش از 80 درصد از عوامل تخریب منابع طبیعی خطای انسانی است که همین امر سبب تشکیل 2 هزار و 500 پرونده قضایی در سال برای متخلفین شده است.

باباپیری حفاظت از پوشش‌های گیاهی به منظور جلوگیری از هدر رفت بارش‌های سالانه و ذخیره منابع آبی را ضروری دانسته و خاطرنشان ساخت کار مطالعاتی بر روی 138 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی به منظور واگذاری در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به آیات و توصیه‌های قرآنی خواستار حفظ این ثروت ملی و احیای آسیب‌دیدگی‌های آن با درختکاری جلوگیری از چرای بی‌رویه و توسعه پوشش‌های گیاهی شد و شماره تلفن 1504 برای اطلاع رسانی به موقع حفاظت از طبیعت اعلام کرد.

همچنین در این مراسم توسط فرماندار، امام جمعه و مدیرکل منابع طبیعی نهال غرس و در پایان از رئیس اداره منابع طبیعی و محیط زیست کامیاران بدلیل خدمات شایسته در حفظ و نگهداری از طبیعت تقدیر شد.

انتهای پیام/79014/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول