اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد

رفع تصرف 185 هکتار منابع طبیعی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از رفع تصرف 185 هکتار عرصه‌های منابع طبیعی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

رفع تصرف 185 هکتار منابع طبیعی گیلان

رحمت‌الله رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت حفاظت، توسعه، احیا، اصلاح و بهره‌برداری از منابع طبیعی را از وظایف سازمان جنگل‌ها دانست و اظهار کرد: امسال به پرونده‌های رفع تصرف بیش از 300 هکتار منابع طبیعی گیلان رسیدگی شده است.

وی از رفع تصرف 185 هکتار عرصه‌های منابع طبیعی از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان خبر داد و افزود: 110 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در منطقه خلیل‌ورزان از متصرفی که سال‌ها آن منطقه را در اختیار داشت، رفع تصرف شده است.

رحمانی به رسیدگی و مختومه شدن پرونده 95 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی لوشان که شهر صنعتی در آن مستقر بود، اشاره کرد و گفت: امسال به پرونده‌هایی که مدت 15 سال در منابع طبیعی گیلان وجود داشت، رسیدگی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ادامه با اشاره به کاشت پنج هزار نهال گردو در املش در سال گذشته، بیان کرد: امسال تعداد 26 هزار نهال گردو در 16 شهرستان گیلان توزیع شده است.

این مسئول توزیع 800 هزار نهال رایگان در هفته منابع طبیعی را از اقدام‌های منابع طبیعی گیلان در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: امسال 40 کیلومتر دو طرف ورودی مسیر جاده لوشان تا رودبار زیتون‌کاری می‌شود.

وی همچنین به تصویب 11 منطقه نمونه گردشگری در گیلان اشاره کرد و افزود: واگذاری طرح‌های جنگلداری، جنگل‌های دست‌کاشت، نهالستان‌های جنگلی و پارک‌های جنگلی طبق قانون ممنوع است.

رحمانی با بیان اینکه پارک یک‌هزار و 440 هکتاری سراوان جزو مناطق نمونه گردشگری است، تصریح کرد: پارک یک‌هزار و 800 هکتاری گیسوم نیز از طرح‌های گردشگری محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان پارک‌های جنگلی بی‌بی‌یانلو، گیسوم، امین‌آباد و ... را از مناطق نمونه گردشگری استان برشمرد و گفت: طرح‌های مذکور از طریق مزایده در اختیار سرمایه‌گذاران بخش گردشگری گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول