اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی سمنان:

فرهنگ توجه به منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: لازم است با به‏کارگیری و استفاده از شیوه‏های تبلیغی گوناگون فرهنگ توجه و اهمیت به منابع طبیعی در درون جامعه نهادینه شود.

فرهنگ توجه به منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، به مناسبت هفته منابع طبیعی، مراسم درختکاری با همکاری شرکت شهرک‏های صنعتی استان و با حضور معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان سمنان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمع کثیری از کارکنان، صنعت‏گران و مدیران صنایع در شهرک صنعتی بزرگ سمنان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این مراسم در خصوص اهمیت منابع طبیعی و جایگاه منابع طبیعی از دیدگاه اسلام توضیحاتی بیان کرد.

حجت‏الاسلام مصطفی مرادی افزود: حدیثی قدسی می‏فرماید که خَلَقتُ الأَشیاءَ لِأَجلِک وخَلَقتُکَ لِأَجلی یعنی ای انسان من همه اشیا را براى تو آفریدم و تحت سیطره و تسلط تو قرار دادم؛ پس ای انسان‏ها زمین را آباد کنید و آبادانی زمین در تسلط انسان‏هاست.

وی تصریح کرد: آبادانی به حفظ طبیعت الهی و خدادادی است و در زمان حاضر نیز با توجه به گسترش شهرها، کارخانجات و صنایع و افزایش بی‏رویه آلودگی، حفظ طبیعت و درختان و کاشت درختانی که باعث کاهش آلودگی هوا در مناطق صنعتی می‏شوند، از اوجب واجبات است.

مرادی در ادامه اضافه کرد: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای نگاهی دوباره به عملکرد و تلاش‏های انجام شده در طول یک سال گذشته است و در این روزها باید وضعیت فضاهای سبز و محیط زیست را در بخش‏های مختلف استان مورد نگرش مجدد قرار داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: برای توسعه پایدار کشور، اهمیت و ارزش نگهداری از منابع طبیعی را به عنوان منابع خدادادی باید در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: حفاظت از عرصه‏های منابع طبیعی، تنها وظیفه یک دستگاه خاص نظیر منابع طبیعی نیست بلکه همه اقشار مردم، ارگان‏ها، ادارات و تشکل‏ها باید نسبت به حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه‏های ملی تلاش کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه منابع طبیعی فقط میراث گذشتگان نیست بلکه امانت آیندگان هم است، افزود: باید به عنوان اجزای یک سیستم مرتبط از عرصه‏های زیست محیطی و منابع طبیعی که در سالم نگه داشتن زندگی انسان‏ها موثرند، حفاظت کنیم.

وی گفت: لازم است با به‏کارگیری و استفاده از شیوه‏های تبلیغی گوناگون فرهنگ توجه و اهمیت به منابع طبیعی در درون جامعه نهادینه شود؛ چرا که عرصه‏های منابع طبیعی میراثی ماندگار هستند که آیندگان هم از آن سهم دارند.

انتهای پیام/2249/ب/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول