اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

مشکل بیشتر پرونده‌های تخلفاتی در حوزه منابع طبیعی ابهام در قانون است

خبرگزاری فارس: مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مشکل بیشتر پرونده‌های تخلفاتی در حوزه منابع طبیعی به واسطه ابهام قانون در این حوزه است.

مشکل بیشتر پرونده‌های تخلفاتی در حوزه منابع طبیعی ابهام در قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشراسلامی، رحیم مهردادی در نشست حقوقی «پیشگیری از جرم در حوزه منابع طبیعی» با اشاره به اینکه تا سال 74 قانون مشخصی در خصوص حفظ کاربری اراضی کشاورزی وجود نداشت، افزود: از سال 74 و بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب این سال تغییر کاربری به صورت کامل لغو شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تخریب در اراضی ملی از سال 74 تا 85 اتفاق افتاده است، گفت: بر اساس اصلاحیه قانون مصوب سال 74 تغییر کاربری به تشخیص رای کمیسیون‌های استانی مجاز است.

مهردادی سلیقه‌ای بودن نظرات کارشناسی در این کمیسیون‌ها را مشکل‌زا دانست و پیشنهاد کرد، قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی آسیب شناسی و به روز شود.

وی مشاعی بودن اراضی کشاورزی را مشکلی برای صدور سند عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ساختمان‌های احداث شده در اراضی زراعی و باغات قبل از سال 85 تخریب نمی‌شود، از این تبصره قانونی سوءاستفاده شده و مدارکی به عنوان احداث قبل از تاریخ یاد شده جعل می‌شود.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول