اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران:

مردم در حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به نقش مهم مردم گفت: مردم در حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارند.

مردم در حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، غلامعلی عبدی نژاد که پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت، اظهار داشت: توسعه فضای سبز در یک کشور از شاخصه‌های مهم توسعه زیر آن کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تصریح کرد: اهمیت منابع طبیعی به لحاظ موقعیت جغرافیایی کشورمان در این کشور به‌ویژه در استان تهران چند برابر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: منابع طبیعی میراث خدادادی و ثروت ملی است و نباید به آنها بی اهمیت باشیم، مراتع و اراضی طبیعی جزو امانات الهی هستند،باید از آنها استفاده بهینه و صحیح کرد و برای آیندگان باقی گذاشت.

عبدی‌نژاد با اشاره به تخریب برخی از منابع طبیعی و تغییر اقلیم در کشور گفت: در گذشته در همین ورامین بیش از 20 قنات وجود داشت اما در حال حاضر 10 قنات هم نداریم، علت اصلی هم عدم رعایت اصول استاندارد در بهره‌برداری از قنات‌ها و به‌طور کلی منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران عنوان کرد: به همین دلیل اگر هر برنامه‌ای برای حفاظت و نیز توسعه منابع طبیعی داشته باشیم باید یک پای آن مردم باشند، چرا که مردم در حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارند،اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها به‌طور قطع از عهده یک سازمان و یا وزارتخانه خارج است، هرجا و در هر عرصه‌ای خود دولت به تنهایی و بدون مشارکت خود مردم ورود پیدا کرده است موفق نبوده و حتی اگر موفقیتی بوده پایدار نبوده است.

وی اظهار داشت: اراضی منابع طبیعی جزو انفال هستند که یک سوره به نام انفال در قرآن کریم داریم و همین امر تاکید بر اهمیت انفال دارد، مردم در زمینه حفاظت از منابع طبیعی به ما کمک کنند و اگر موردی هم وجود دارد به ما گوشزد کنند.

سخنران امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سند دار کردن منابع طبیعی استان را از جمله موارد مهم در جهت حفظ آنها دانست و  گفت: تا کنون برای 97 درصد از عرصه های طبیعی کشور سند مالکیت گرفته شده و امیدواریم تا پایان سال 92، این رقم به 100 درصد برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در پایان تصریح کرد: درختکاری و غرس نهال امری بسیار حساس است، آبیاری درخت‌ها یک امر مقدس است و ما افتخار می‌کنیم دین مبین اسلام به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده است، تنها کاشت درخت کافی نیست، صیانت از درخت واجب‌تر از کاشت درخت است.

انتهای پیام/2462/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول