اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

ترویج فرهنگ منابع طبیعی و درختکاری امری ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: افراد جامعه باید قدر نعمت هوای پاک و طبیعت را دانسته چرا که این مهم سبب استمرار زندگی انسان می‌شود و فرهنگ منابع طبیعی و درختکاری را در جامعه گسترش دهند.

ترویج فرهنگ منابع طبیعی و درختکاری امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از نبهندان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی در جمع کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان اظهار کرد: فرهنگ طبیعت و حفاظت از آن مبنای قرآنی و دینی دارد و این مهم رسالتی خطیر بر دوش همگان و تک تک افراد جامعه محسوب می‌شود.

 * ضرورت ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی در جامعه به ویژه در روستاها

 وی ادامه داد: برای داشتن فضا و هوایی پاک و منطقه‌ای سرسبز و آباد باید فرهنگ درختکاری و صیانت و حراست از طبیعت و منابع طبیعی را در جامعه به ویژه در بین روستاییان ترویج و تبیین کنیم.

 

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه درخت با وجود تمامی مزایای خود سبب تلطیف هوا، کاهش آلودگی ها و سرسبزی و نشاط فضای پیرامون انسان می‌شود، تصریح کرد: با نهادینه شدن فرهنگ درختکاری و حراست از طبیعت و محیط زیست می‌توانیم شاهد کاشتن درخت توسط تک تک افراد جامعه باشیم که این مهم یک امر بسیار پسندیده و تاثیرگذار از دیدگاه دینی و اجتماعی است.

خزاعی افزود: چرای بی‌رویه دام، قطع درختان، کندن بوته‌ها، ریختن زباله به میزان زیاد و حتی کم و کشت نامناسب و بدون کار کارشناسی محصولات کشاورزی از اهم دلایلی است که سبب تخریب طبیعت و آن را با تهدید و خطر مواجه می‌سازد.

حفظ منابع طبیعی رسالت و وظیفه همگانی است

وی اضافه کرد: افراد جامعه باید قدر نعمت هوای پاک و طبیعت را دانسته چرا که این مهم سبب استمرار زندگی انسان می‌شود و فرهنگ منابع طبیعی و درختکاری را در جامعه گسترش دهند.

 

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی و طبیعت رسالت تمامی افراد، مسئولان و دولت‌ها است، اذعان داشت: این وظیفه تنها مختص و مربوط به یک طیف و قشر خاصی از افراد جامعه و یک دولت خاص نمی‌شود بلکه تمامی افراد، مسئولان، ادارات، سازمان‌ها و دولت‌ها باید در راستای حفظ منابع طبیعی و طبیعت تلاش و همت ورزند.

برای تحقق فرمایشات رهبری در زمینه منابع طبیعی تلاش کنیم

خزاعی متذکر شد: اگر فرهنگ طبیعت، حفظ منابع طبیعی و طبیعت به معنای حقیقی کلمه در جامعه اشاعه و نهادینه‌سازی شود آن وقت می‌توانیم بگوییم که به فرمایش مقام معظم مبنی بر اینکه«فرهنگ منابع طبیعی و طبیعت باید در جامعه به معارف عمومی مبدل شود» جامه عمل پوشاندیم.

وی خاطر نشان کرد: از تلاش پرسنل و کارکنان منابع طبیعی آبخیزداری به منظور حراست از طبیعت و منابع طبیعی شهرستان و اجرای طرح‌های بسیار مؤثر آبخیزداری باید تقدیر و قدردانی شود.

انتهای پیام/69003/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول