اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک خبر داد

اعزام 1000 آبیکی به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک گفت: هزار نفر از مردم شهرستان آبیک از امروز راهی سرزمین‌های نور می‌شوند.

اعزام 1000 آبیکی به اردوهای راهیان نور

رضا اسفندیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: سهمیه هزار نفر از مردم شهرستان آبیک از حوزه‌های ثارالله و خواهران آبیک، شهر خاکعلی، روستاهای قشلاق و زیاران در نظر گرفته شده که در 28 اسفند سال جاری، چهارم و هشتم فروردین ماه سال 92 از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می‌کنند.

وی افزود: 23 دستگاه اتوبوس برای زائران در نظر گرفته شده که در هر اتوبوس یک راوی، پلیس‌یار، مسئول اتوبوس و برای هر کاروان یک روحانی در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: زائران آبیکی از مناطق عملیاتی طلائیه، شلمچه، دهلاویه، هویزه، فکه، اروند کنار، خرمشهر و چزابه بازدید می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در مناطق عملیاتی جنوب به صورت متمرکز از سوی ستاد راهیان نور استان قزوین برای زائران برگزار می‌شود.

راهیان‌نور عامل مؤثر در مقابله با جنگ نرم است

اسفندیاری با بیان اینکه راهیان نور مؤثر‌ترین عامل در مقابله با جنگ نرم بوده و هست، اذعان داشت: گواه این مطلب، مطالعه و ارزیابی دل نوشته‌هایی است که از جوانان زائر راهیان نور به دست ما رسیده و جزو آثار ماندگار زائران راهیان نور محسوب می‌شود.

شهدا به امام حسین (ع) تأسی کردند

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک با بیان اینکه شهدا به امام حسین (ع) تأسی کردند، افزود: چون انقلاب اسلامی انقلابی اعتقادی، مکتبی، مذهبی و دینی بود شهدا جان با ارزش‌ خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای حفظ نظام جمهوری اسلامی بسیار زیبا جان نثاری کردند.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم در حفظ و حیات انقلاب اسلامی نقش کلیدی دارند باید شناخت کامل از شهدا داشته باشند تا بتوانند راه‌شان را ادامه دهند و انقلاب اسلامی را به پیش ببرند.

وی ادامه داد: امروز هم جوانان که بدنه فعال ملت هستند، نقش اصلی را در استمرار حیات نظام اسلامی دارند که باید فرهنگ ایثار، شهادت و شجاعت به آنان منتقل شده و در آنان نهادینه شود که راهیان نور تأثیرگذار‌ترین مقوله در تحقق این امر است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک در پاسخ به این سئوال که راهیان نور با چه اهدافی شکل گرفت، گفت: راهیان ‌نور با توجه به هجمه و توطئه فرهنگی دشمنان علیه نظام و جوانان که هنوز هم ادامه دارد شکل گرفت تا فرهنگ ایثار، شهادت و آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا به نسل جدید منتقل شود و جوانان از جنگ نرم دشمنان مصون بمانند.

اسفندیاری در خصوص تشابه مناطق عملیاتی با راهیان نور بیان کرد: مناطق عملیاتی حقیقتاً سرزمین نور است چرا که معراج شهیدان، محل مبارزه جنود نور و رحمان با جنود شیطان و محل مبارزه نور با ظلمت بوده است و بسیاری از انسان‌های شریف به سرچشمه نور پیوستند که در آیةالکرسی (آیه 257 سوره مبارکه بقره) به این نور و ظلمت اشاره شده است.

وی اذعان داشت: شهدا با توجه به این موضوع که مبارزه با سلطه، ظلم و استکبار در وجود انسان از سوی خدا به ودیعه نهاده شده به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و با اخلاص نیت، صفا و صمیمیت در یاد خدا و ذکر قرآن کریم و اهل بیت (ع) بودند به همین دلیل انسان در مناطق عملیاتی احساس آرامش کرده و حال و هوای معنوی خاصی دارد.

انتهای پیام/77006/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول