اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج):

راهیان نور مهم‌ترین برنامه‌ فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور تأثیر بسزایی در افزایش اخلاق معنوی زائران قزوینی داشته و از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

راهیان نور مهم‌ترین برنامه‌ فرهنگی است

سردار سالار‌ آبنوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اعزام جوانان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان به مناطق جنگی جنوب کشور در قالب اردوهای راهیان نور از بزرگ‌ترین برنامه‌های فرهنگی استان قزوین است که تأثیر بسزایی در افزایش اخلاق معنوی زائران قزوینی داشته است.

وی ادامه داد: مسئولان مربوط اردوهای راهیان نور از آغاز تا پایان این اردوها برنامه‌های مختلف فرهنگی را برای زائران قزوینی اجرا می‌کنند تا بتوانند آنان را بیشتر با اخلاق معنوی شهدا آشنا کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه رفتار جوانان به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان قبل از اعزام به اردوهای راهیان نور نسبت به بازگشت آنان از این اردوها متفاوت است،‌ خاطرنشان کرد: اخلاق آنان در هنگام بازگشت از این اردوها بیشتر معنوی‌تر شده است.

این مسئول تصریح کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان بعد از پایان اردوهای راهیان نور دست‌نوشته‌هایی می‌نویسند و به مسئولان مربوط در این اردوها ارائه می‌دهند و آنان در این دست‌نوشته‌ها بیشتر تأکید کردند که در این سفر معنوی متحول شده‌ و تازه سبک جدیدی از زندگی را فهمیدند که تحقق این امر از مهم‌ترین آثار برکات این سفر مذهبی است.

آبنوش با اشاره به اینکه اسناد دست‌نوشته‌های دانشجویان و دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور وجود دارد، اظهار داشت: بیشتر آنان در این دست‌نوشته‌ها اذعان می‌کنند که با سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور توانسته‌اند؛ لذت ارزش‌های معنوی زندگی را در حد والایی بچشند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه تعدادی از جوانان نیز که 20 سال سن دارند در بازگشت از اردوهای راهیان نور راهکارهای توبه را از مسئولان مربوط در این اردوها می‌پرسند، اضافه کرد: آنان از این مسئولان سئوال می‌کنند که چگونه می‌توانند بیشتر به خداوند متعال نزدیک شوند و به چه نحوی می‌توانند اعمالشان را طبق رضای او تنظیم کنند که وقوع این تحولات معنوی در جوانان از بزرگ‌ترین دستاوردهای اعزام آنان به این سفر مذهبی است.

وی عنوان کرد: امیدواریم اردوهای راهیان نور در کسب اخلاق معنوی دانش‌آموزان و دانشجویان مفید باشد و جوانان بتوانند در این اردوها بیشتر با سبک و نحوه زندگی اسلامی آشنا شوند تا اعمالشان را طبق رضای خداوند متعال انجام دهند.

این مسئول ابراز داشت: جوانان در اردوهای راهیان نور به مدت یک هفته از درس، کلاس، محله و مادیات و هیاهوی دنیوی خارج می‌شوند و در مناطق عملیاتی جنوب کشور با زندگی ایثارگری و گذشت بیشتر آشنا می‌شوند تا بتوانند راه شهدای انقلاب اسلامی را به نحو مطلوبی ادامه دهند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه جوانان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با رفتن به مناطق عملیاتی جنوب کشور از فضای معنوی این مناطق استفاده می‌کنند، اذعان داشت: آنان با اعزام به این سرزمین نور بهتر می‌توانند اخلاق و رفتار معنوی شهدای هشت سال دفاع مقدس را کسب کنند تا در هنگام بازگشت این اخلاق را در زندگی‌شان حفظ کنند.

انتهای پیام/77009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول