اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اعزام کاروان‌های راهیان‌نور شهرستان البرز

همایش توجیهی پلیس‌یار راهیان نور در الوند برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آستانه اعزام کاروان‌های راهیان نور شهرستان البرز، همایش توجیهی پلیس‌یاران بسیجی کاروان‌های راهیان نور در این شهرستان برگزار شد.

همایش توجیهی پلیس‌یار راهیان نور در الوند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، همایش توجیهی پلیس‌یار راهیان نور با حضور محمد برزگر جانشین فرمانده سپاه امام رضا‌ (ع) شهرستان البرز، حبیب‌الله مظفری فرمانده پلیس راه قزوین و فرماندهان حوزه‌های مقاومت و پلیس‌یاران بسیجی در سالن جلسات سپاه امام رضا‌ (ع) این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، نکات ایمنی لازم از سوی فرمانده پلیس راه قزوین یادآوری و تأکید شد که از محورهای آن می‌توان به مواردی نظیر کنترل فنی اتوبوس‌ها و ملاحظات مربوط به رانندگان اشاره کرد.

محمد برزگر در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار داشت: اردوهای راهیان نور برد فرهنگی مطلوبی دارد و به همین دلیل دشمنان نمی‌خواهند این فعالیت بزرگ فرهنگی صورت گیرد ولی استقبال پرشور از این اردوها نشان داد باز هم مردم خلاف تفکر دشمن حرکت کردند.

وی با بیان اینکه از این پس فردی به عنوان هم‌یار پلیس در اتوبوس راهیان نور حضور خواهد داشت تأکید کرد: در بحث حمل و نقل و آیین‌نامه‌ها باید همیاران پلیس به رانندگان تذکرات لازم را بدهند و با دقت در عمل از بروز هر حادثه‌ای جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا‌ (ع) البرز افزود: همیاران پلیس باید با هشیاری همواره موارد لازم را به رانندگان تذکر داده و نتایج آن را به مسئولان خویش گزارش کنند.

برزگر عنوان کرد: از این پس، پلیس راه از حرکت اتوبوس‌هایی که همیار پلیس نداشته باشند جلوگیری می‌کند که این موضوع اهمیت وظایف پلیس‌یاران بسیجی را نشان می‌دهد.

سید مظفر حسینی فرمانده پلیس راه استان در ادامه با اشاره به نکات ایمنی مربوط به کاروان‌های راهیان نور اذعان داشت: پیش از حرکت باید مدارک لازم هر راننده همچون گواهینامه و دفترچه ثبت ساعت توسط همیاران پلیس مشاهده شود و پلیس‌یاران بسیجی نباید به رانندگان اجازه دهند تا برای رفع تخلف خویش مقابل پلیس سوء استفاده کنند.

وی ابراز کرد: پلیس‌یاران بسیجی باید بر حسب دوره‌های آموزشی گذرانده، رانندگان متخلف را آگاه کرده و در صورت بروز حادثه باید پاسخگو باشند.

فرمانده پلیس راه قزوین خاطرنشان کرد: زمان استراحت رانندگان باید به موقع باشد و آنان باید هنگام رانندگی از انجام تخلفاتی نظیر استفاده از تلفن همراه، سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز کنند و در صورت مشاهده، توسط پلیس‌یاران بسیجی به آنان هشدار داده شود.

حسینی اظهار کرد: پلیس‌یاران همچنین باید بر بستن کمربند سرنشینان نظارت داشته باشند و از مجهز بودن اتوبوس به جعبه کمک‌های اولیه، کپسول اطفای حریق، مثلث شبرنگ و زنجیر چرخ آگاهی یابند.

وی بیشترین آمار تصادفات را در بین ساعات سه تا شش صبح عنوان و تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، این ساعات اوج خطر برای بروز حوادث بوده که مستلزم توجه بیشتر مسئولان اتوبوس‌ها است.

انتهای پیام/2667/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول