اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی جاری صورت گرفت

پرداخت 260 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده

خبرگزاری فارس: مدیر ستادی بانک کشاورزی جنوب کرمان گفت: فقط در سال زراعی 91-90 صندوق بیمه کشاورزی جنوب استان مبلغ 260 میلیارد ریال به عنوان غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده، پرداخت کرد.

پرداخت 260 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده

محمدعلی خائف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: از مهر ماه 84 تا شهریور ماه جاری صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزان جنوب استان 880 میلیارد ریال غرامت پرداخت کرده است.

وی افزود: در قبال این غرامت پرداخت شده، 120 میلیارد ریال «بدون سهم دولت» از کشاورزان به عنوان حق بیمه سهم کشاورز دریافت شده و 230 میلیارد نیز از سهم دولت به آن اضافه می‌شود و در مجموع می‌توان گفت که به ازای هر یک واحد سهم حق بیمه گرفته شده از کشاورز حدود 7.5 واحد غرامت پرداخت شده است.

خائف‌زاده تصریح کرد: با احتساب سهم دولت به ازای هر یک واحد حق بیمه دریافتی 2.5 واحد غرامت پرداخت شده است که نشان‌دهنده، منفی بودن، تراز صندوق بیمه در جنوب کرمان است، اما با توجه به نقش حمایتی صندوق بیمه از بخش مخاطره‌آمیز کشاورزی، کمبود اعتبارات و جبران آن از منابع بانک کشاورزی توانسته، قدمی کوچک اما مؤثر در بخش تولید بردارد.

وی خاطر نشان کرد: فقط در سال زراعی 91-90 صندوق بیمه کشاورزی جنوب استان در قبال دریافت 23 میلیارد ریال حق بیمه سهم کشاورز و 80 میلیارد ریال حق بیمه سهم دولت مبلغ 260 میلیارد ریال به عنوان غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت کرد.

مدیر ستادی بانک کشاورزی جنوب کرمان گفت: صندوق بیمه کشاورزی با توجه به کمک دولت، مجلس شورای اسلامی و همچنین منابع بانک کشاورزی آماده خدمت به بخش تولید و کشاورزی پایدار منطقه است.

خائف‌زاده با اشاره به نحوه پرداخت خسارت خشکسالی اذعان داشت: محصولاتی که زیر پوشش این عامل خطر هستند، چنانچه ستاد خشکسالی کشور، استان را مشمول خسارت خشکسالی قرار دهد، صندوق بیمه بر اساس افت عملکرد محصول در مقایسه با میانگین عملکرد 10 ساله آن محصول، میزان کاهش تولید را محاسبه و غرامت پرداخت می‌شود و بدون تأیید ستاد خشکسالی کشور صندوق بیمه مجاز به پرداخت غرامت خشکسالی نیست.

انتهای پیام/80002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول