اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

درب بانک کشاورزی کوبه‌ای برای مددجویان امداد ندارد

خبرگزاری فارس: با ابلاغ نامه توقف ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد مازندران، درب بانک کشاورزی به روی مددجویان بسته شد.

درب بانک کشاورزی کوبه‌ای برای مددجویان امداد ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران در نامه‌ای در 13 اسفند سال‌ جاری خواستار توقف ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد مازندران شد.

معاون اشتغال کمیته امداد مازندران در این ارتباط با تایید این نامه که به امضای مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان رسیده است، به فارس گفت: امتناع بانک کشاورزی استان مازندران از ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان زمانی صورت گرفت که مصوبه اجرایی شدن این اعتبارات در قراردادی که بین کمیته امداد و وزارت کشاورزی منعقد شده بود، اختصاص یافته بود.

225 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی اختصاص یافته بود

احمد سعادت با اعلام اینکه قرار بود اورنگی مسئول دبیرخانه طرح توسعه کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی سهمیه هر شهرستان را مشخص کند، ابراز داشت: 225 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی استان مازندران اختصاص یافته بود که قرار شد با برگزاری جلسات استانی سهمیه هر شهرستان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان نیز با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی سهمیه هر شهرستان را مشخص کرده بود، اظهار داشت: جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در ابتدا قبول نکردند اما در جلسه توسعه کشاورزی که در 9 آذر سال‌ جاری به ریاست استاندار در استانداری مازندران تشکیل شد، مصوب شد که 29 میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی در قالب طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد اختصاص یابد.

برخی به مرحله تکمیل و اخذ ضامن رسیدند

معاون اشتغال کمیته امداد مازندران با اعلام اینکه از 29 میلیارد تومان مصوبه این جلسه فقط 2.5 میلیارد تومان اختصاص یافته است، تصریح کرد: کمیته امداد متعاقب مصوبه استانداری اقدام به پرونده‌سازی برای 2 هزار و 800 مددجوی این نهاد که متقاضی دریافت تسهیلات بودند، اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی استان مازندران با ارائه لیستی به نام اشخاص و طرح‌های مختلف در فاز اول 130 میلیارد ریال از این اعتبار را به یک‌هزار و 313 نفر از افراد غیر مددجو اختصاص داده است، تصریح کرد: این در حالی است که کمیته امداد نیز برای 2 هزار و 800 مددجو پرونده تشکیل داده بود و برخی حتی به مرحله تکمیل و اخذ ضامن رسیده بودند که با نامه توقف ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد استان مواجه شدیم.

سعادت با بیان اینکه برای 90 درصد از متقاضیان تکمیل پرونده انجام شده است و در چرخه اخذ ضامن قرار داشتند، خاطرنشان کرد: در لحظه آخر بانک کشاورزی استان اعلام کرده است، شرمنده ما نمی‌توانیم پول بدهیم.

فعلا اعتبار نداریم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: ما جلوی اختصاص هیچ اعتباری را نگرفتیم و اعلام کردیم که اعتبار تمام شده و هیچ تقاضایی پذیرفته نشود.

علی‌اصغر محمدی با بیان اینکه به دلیل تمام شدن اعتبار خواستار توقف بررسی اعتبارات به طرح‌های توسعه کشاورزی در بخش کمیته امداد، جهاد کشاورزی، شیلات و سایر سرفصل‌ها شدیم، اظهار داشت: آنهای که تاکنون پذیرش شدند، از تسهیلات برخوردار می‌شود اما ابلاغ کردیم که دیگر پذیرش نکنند.

وی با اشاره به اینکه به اندازه کل مبلغ ابلاغی استان به میزان یک‌هزار و 480 میلیارد ریال طرح پذیرفته شد و اعتبار اختصاص یافت، ابراز داشت: یک‌هزار و 500 طرح پذیرفته شد.

ثبت‌نام 2800 مددجوی کمیته امداد برای دریافت تسهیلات

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران با اعلام اینکه مجموع طرح‌های ابلاغ شده یک‌هزار و 850  میلیارد ریال بوده به ترتیب اولویت پذیرفته شدند که چون میزان اعتبارات ما 400 میلیارد ریال بیشتر از میزان پذیرفته شده بود، از گردونه رقابت حذف شدند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره ثبت‌نام 2 هزار و 800 مددجوی کمیته امداد استان برای دریافت تسهیلات اشتغال بخش کشاورزی و عدم برخورداری آنها از تسهیلات با وجود تشکیل پرونده و رسیدن به مرحله ضامن گفت: آنها که تکمیل پرونده شدند تسهیلات به آنها اختصاص می‌یابد و برای کسانی که بیشتر از میزان ظرفیت بوده است از گردونه حذف می‌شوند.

محمدی درباره امکان پذیرش این طرح‌ها در سال آینده نیز بیان داشت: در صورت اختصاص تسهیلات در سال آینده امکان پرداخت فراهم می‌شود اما فعلا اعتبار نداریم.

======================

گزارش از مهرانگیز عباسی و جابر معافی

انتهای پیام/86003/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول