اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر خبرداد

پرداخت 78 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های بخش کشاورزی اهر

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر از پرداخت 78 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های بخش کشاورزی اهر خبرداد.

پرداخت 78 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های بخش کشاورزی اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی، از پرداخت 78 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های مختلف بخش کشاورزی در اهر خبر داد.

وی گفت: 13 هکتار از اراضی ملی شهرستان اهر نیز برای سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران واگذار شد که در این زمینه در بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی، شهرستان اهر رتبه برتر را دارد.

صدیقی با اشاره به وجود یک میلیون واحد دامی و یک و نیم میلیون واحد دامی در شهرهای همجوار که اکثر معاملات و خرید و فروش دام زنده در این شهرستان صورت می‌گیرد،اظهار کرد: راه‌اندازی میدان دام زنده با امکانات ویژه در این شهرستان ضروری است.

وی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی، صنعت و تجارت همچنین بازرگانی و شهرداری در این زمینه شد.

رئیس ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان اهر، میدان دام زنده فعلی را جوابگوی نیاز منطقه ندانست و افزود: با توجه به موقعیت کشاورزی و دامی شهرستان و زمین مناسب برای راه‌اندازی این طرح، تسریح در اجرای این پروژه را موجب رونق شهرستان به خصوص توسعه بخش کشاورزی برشمرد.

صدیقی، راه‌اندازی شهرک دامپروری را برای ساماندهی دامداری‌ها و گاوداری‌های سنتی و صنعتی ضروری برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه در مناطق حاشیه شهر دامداری‌ها به صورت سنتی احداث شده که بهداشت و سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی گفت: در این راستا احداث شهرک دامپروری از اولویت‌هاست و به فکر تهیه زمین هستیم که امیدواریم با همکاری صاحبان دام‌ و فارغ‌التحصیلان کشاورزی این شهرک هرچه سریع‌تر احداث شود.

فرماندار اهر افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امکانات جانبی و نیازهای عمومی این شهرک، دامداران و صاحبان طرح‌های کشاورزی در این شهرک فراهم شود.

وی در ادامه از حمایت ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان از سرمایه‌گذاران طرح‌های صنایع تبدیلی و کشاورزی از جمله کشتارگاه صنعتی، گوشت قرمز، فرآورده‌های گوشتی، لبنی، کنسانتره میوه، بسته‌بندی و سورتینگ در این شهرستان خبر داد.

صدیقی افزود: به اینگونه طرح‌ها ستاد شهرستان اهر خارج از نوبت رسیدگی کرده و تسهیلات لازم در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

در این جلسه مقرر شد از محل صرف‌جویی، آب طرح‌های کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی تأمین و تخصیص یابد.

انتهای پیام/60003/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول