اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

مردم تشنه صداقتند نه آمار / بانک کشاورزی کارشکنی می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه با انتقاد شدید از عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی گفت: مردم ما تشنه صداقتند، رو راستی را بهتر از وعده امروز و فردا می‌پذیرند.

مردم تشنه صداقتند نه آمار / بانک کشاورزی کارشکنی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان با اشاره به دلایل تأخیر در برگزاری این جلسه اظهار کرد: جلسه امروز قرار بود دوم اسفندماه با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان برگزار شود که به دلیل اعلام کارشناسان بانک کشاورزی مبنی بر عدم امکان حضور در این نشست، جلسه به امروز موکول شد، اما کارشناسان این بانک با بی‌توجهی و بی‌حرمتی کامل به این جمع، به جلسه نیامدند و این امر موجب تاخیر در برگزاری آن شد.

وی با انتقاد شدید از این حرکت کارشناسان بانک کشاورزی گفت: پیرو نشستی که با حضور مدیران استانی جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در این شهرستان انجام گرفت، مقرر شد نشستی با حضور کارشناسان هر دوبخش انجام گیرد که این امر به دلیل عدم حضور کارشناسان بانک کشاورزی میسر نشد.

شیخی‌زاده با بیان اینکه ظاهرا دستور مدیران استانی در زمینه حل مشکلات توسعه کشاورزی قروه کارساز نبوده است تصریح کرد: در همین راستا از کارشناسان به عنوان کسانی که مستقیما در این زمینه درگیر هستند به عنوان کلید حل مشکلات دعوت شد تا در جلسه حضور یابند و تنها به دعوت مکتوب اکتفا نشد و هماهنگی تلفنی با مدیرکل شعب استان و معاونت پشتیبانی به عمل آمد اما امروز هیچکدام از سه کارشناس دعوت شده به جلسه نیامدند.

فرماندار قروه گفت: همه جا عنوان می‌کنیم قروه قطب کشاورزی استان است، فلان میزان تولید گندم استان و کشور را دارد، باید بیشتر به این منطقه رسیدگی شود اما اکنون که فرصت برای توسعه این قطب کشاورزی فراهم شده است در عمل شاهد کارشکنی‌هایی هستیم که عامل مستقیم آن کارشناسان بانک کشاورزی به دلیل بی‌توجهی هستند.

شیخی‌زاده از مسئولان استانی این بانک خواست تا توضیح بدهند سرکار گذاشتن شهرستان از سوی کارشناسان چه توجیهی دارد و افزود: اگر شهرستان قروه جزو وظایف آنان نیست اعلام کنند تا مردم اینقدر بین بانک و فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی علاف نشوند.

فرماندار قروه این را گفت که از زحمت تک‌تک اعضای کارگروه به دلیل زحمات بی‌وقفه آنها قدردانی می‌کند و تصریح کرد: اگر بانک‌های عامل بگویند یک ریال هم اعتبار نمی‌دهیم بهتر از این است که تنها به ارائه آمار اکتفا کنیم، مردم ما تشنه صداقتند نه آمار و نبود اعتبار را از وعده امروز و فردا راحت‌تر قبول می‌کنند.

شیخی زاده بر لزوم تسریع در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان به ویژه کسانی که چند ماهی را در صف انتظار دریافت مطالبات هستند تاکید کرد.

وی با اشاره به تصویب هزار و 90 طرح کشاورزی در طی 24 جلسه توسعه بخش کشاورز در این شهرستان با اعتباری افزون بر 105 میلیارد تومان گفت: تا کنون تنها 15 میلیارد و 780 میلیون تومان از این میزان برای اجرای 547 طرح با اشتغالزایی 620 نفر به متقاضیان پرداخت شده است.

شیخی‌زاده با اشاره به رکود پرداخت تسهیلات در ماه‌های اخیر از سوی بانک‌های عامل تصریح کرد: این طرح فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر تنها یک کارشناس بانکی در شهرستان وجود دارد که پاسخگوی نیاز شهرستان با توجه به حجم طرح‌های مصوب توسعه بخش کشاورزی نیست.

گفتنی است در حال حاضر 17 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی قروه سالانه بیش از 500 هزار تن انواع محصول زراعی را در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/79009/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول