اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر خبر داد

پرداخت 32 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر از پرداخت 32 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان بوشهر طی دو سال گذشته خبر داد.

پرداخت 32 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مهرداد غریب‌زاده ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان آبپخش اظهار داشت: منطقه آبپخش پتانسیل‌های بالایی در عرصه کشاورزی دارد که باید از همه آنها برای رونق این منطقه بهره‌ ببریم.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: اساسی‌ترین هدف صندوق بیمه کشاورزی، حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی در عرصه کشاورزی است و مقابله با سوءاستفاده‌های افراد سودجو را با جدیت در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

غریب‌زاده خاطرنشان کرد: افرادی که در مسیر کشاورزی تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند، باید از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند، نه افراد باغ‌دارنما که سوءاستفاده از حمایت‌های صندوق بیمه کشاورزی را به ‌عنوان منبع درآمدی برای خود محسوب می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی افراد در عرصه‌های زراعت و باغبانی غرامت‌گیر حرفه‌ای هستند و این افراد که هیچ نقشی در چرخه کشاورزی ندارد با استفاده از خدمات بیمه‌ای، حقوق فعالیت این صنعت را ضایع می‌کنند و در خدمات‌رسانی مطلوب به کشاورزان ایجاد اختلال می‌کنند.

این مسئول با اشاره به نقش کشاورزان در مقابله با سوء‌استفاده‌های بیمه‌ای در عرصه کشاورزی عنوان کرد: اگر کشاورزان که متولیان اصلی صنعت کشاورزی هستند، موارد تخلف را گزارش دهند، به‌ طور قاطع با تخلف صورت گرفته برخورد می‌کنیم و مانع تضییع حقوق تلاش‌گران اصلی صنعت کشاورزی می‌شویم.

مقابله با افراد سودجو در بحث بیمه محصولات کشاورزی ضروری است

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: حمایت از کشاورزان گامی مهم و اثربخش در رونق صنعت کشاورزی است و صندوق بیمه کشاورزی در طول دوره فعالیت خود به ‌طور خاص در این مسیر گام برداشته است.

غریب‌زاده ابراز داشت: در بحث بیمه کشاورزی باید طوری فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی کنیم که بیمه کشاورزی خودکفا و خودگردان شود و این امر از طریق مبارزه با افراد سودجو که با ترفندهای مختلف از خدمات بیمه‌ای بهره‌ می‌برند، محقق می‌شود.

وی اذعان داشت: تمام اسناد مالکیت عادی که به تأیید جهاد کشاورزی، شورای اسلامی و نهادهای دولتی هر منطقه رسیده باشد و همچنین اجاره‌نامه محضری باغات و اراضی کشاورزی برای استفاده از خدمات بیمه‌ای قابل قبول است، اما اجاره‌نامه‌های عادی در این زمینه فاقد اعتبار است.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر گفت: استعلام اسامی باغداران از شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از راهکارهایی است که به‌ منظور کاهش تخلفات در سال جاری در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

غریب‌زاده یادآور شد: استفاده از طول و عرض جغرافیایی در نقشه‌برداری از طریق GPS از رویکردهایی است که صندوق بیمه کشاورزی و کارگزاران این صندوق در مناطق مورد توجه قرار داده‌اند و در صورت مشاهده اراضی که نقشه آنها هم‌پوشانی داشته باشد، مانع از سوءاستفاده خدمات بیمه‌ای می‌شویم.

وی متذکر شد: مسئولان بخش‌ها می‌توانند نظرات و راهکارهای خود در ارتباط با خدمات بیمه کشاورزی را به بیمه استان ارسال کنند تا خواسته‌ها و درخواست‌هایشان را به‌صورت دقیق پیگیری کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر بیان داشت: تشکیل ستاد بیمه کشاورزی بخش و برگزاری جلسات مربوط در بازه‌های زمانی مدون از مسائلی است که نقشی مهم و مؤثر در ارائه خدمات بیمه‌ای مطلوب دارد.

غریب‌زاده از پرداخت 32 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال زراعی 90 - 89 مبلغ 150 میلیارد ریال غرامت و در سال زراعی 91 - 90 معادل 170 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان در سراسر استان بوشهر پرداخت شده است.

انتهای پیام/2451/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول