اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

مبعث پیام‌آور عدالت و کرامت انسانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان از مبعث به عنوان پیام‌آور عدالت و کرامت انسانی یاد کرد و گفت: بعثت حضرت محمد(ص) بزرگترین واقعه در تاریخ بشریت است.

مبعث پیام‌آور عدالت و کرامت انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی صبح امروز در جشن بعثت رسول اکرم(ص) که در مسجد جامع گلستان نهبندان برگزار شد، اظهار کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک، بی‌عدالتی، جهل و نادانی و فساد بیرون آمده و به سمت توحید، معنویت، عدالت و کرامت حرکت کند.

وی با بیان اینکه مبعث نبوی با نهضت معنوی آغاز شد، تصریح کرد: مبعث نبوی انقلابی در عالم بشری ایجاد کرد که هنوز دامنه آن ادامه دارد.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: این تحول روحی، مردم مادی بت‌پرست را به مبدا آفرینش راهنمایی کرد و از کردار زشت بر حذر ساخت و به نیکویی دعوت کرد.

خزاعی با اشاره به اینکه رسول اکرم(ص) در روز 27 رجب در مکه مکرمه دعوت به خدا را آغاز کرد و سال‌ها بعد در مدینه حکومت اسلامی را تشکیل داد، افزود: حضرت محمد(ص) دین مبین اسلام را به مردمی عرضه کرد که اکثریت آنها در آتش جهل می‌سوختند و دعوت او چنان دلنشین بود که به سرعت دیوارهای جهل و خرافات را فرو ریخته و مردم موج موج به اسلام روی آوردند.

وی اظهار داشت: رسول خدا در مدینه منشور حکومتی اسلام را پایه‌ریزی و همه مردم را در اداره حکومت شریک کرد و رسول اکرم(ص) سال‌ها به صورت پنهانی مردم مکه را به خداپرستی دعوت کرد و آن زمان ندا آمد که دعوت را آشکار کن و دشمنان چنان عرصه را بر او تنگ کردند که به دستور خدا هجرت را آغاز کرد.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه حضرت محمد(ص) پس از 13سال توقف در مکه در اثر فشار و آزار قریش از طرف خداوند مامور شد به مدینه هجرت کند، گفت: هجرت پیامبر و مسلمانان به مدینه فصل تازه‌ای در زندگی وی و اسلام باز کرد.

خزاعی یادآور شد: هجرت رسول اکرم(ص) و مسلمانان از مکه به مدینه برای پی‌ریزی زندگی

اجتماعی اسلام، نخستین گام بلند در پیروزی و گسترش اسلام و جهانی شدن آن بود.

وی تصریح کرد: برای اینکه بدانیم در بعثت چه اتفاق مهمی انجام شده باید جامعه قبل از بعثت را بررسی کنیم.

امام جمعه نهبندان افزود: آنچه از بررسی جامعه قبل از مبعث به دست می‌آید این است که مردم آن دوران و زمان در جهل و نادانی بوده و یک جامعه تیر و تار بودند.

خزاعی با اشاره به اینکه پیامبر فرمودند"من آمده‌ام تا مکارم اخلاقی را در جامعه پیاده و آن را به اتمام برسانم"، گفت: در حقیقت پیامبر بعد از بعثت یک جامعه اخلاقی را تربیت کردند.

وی ادامه داد: امروزه بعد از گذشت یک‌هزار و 400 سال از ظهور اسلام علیرغم تمامی دشمنی‌هایی که با دین محمد(ص) شده و می‌شود اما روز به روز بر آمار گرایش یافتگان به دین مبین اسلام افزوده می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول