اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه نهبندان:

توجه به اصالت‌های فرهنگی مردم را برابر حربه‌های دشمن بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه نهبندان گفت: توجه و اهتمام به اصالت‌های فرهنگی می‌تواند مردم را در برابر توطئه‌ها و حربه‌های دشمنان بیمه کند.

توجه به اصالت‌های فرهنگی مردم را برابر حربه‌های دشمن بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان ضمن گرامیداشت 14 آبان‌ماه روز شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: توجه و اهتمام به اصالت‌های فرهنگی می‌تواند مردم را در برابر توطئه‌ها و حربه‌های دشمنان بیمه کند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی خود نشانه فرهنگ عمومی است که باید به آن توجه جدی شود.

امام‌جمعه نهبندان با بیان اینکه در آستانه ماه محرم‌الحرام قرار داریم، ادامه داد: هفته نخست ماه محرم با عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است و در خطبه امام حسین(ع) در قیام کربلا بارز است که ماهیت و مبنای این قیام اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر است.

خزاعی با اشاره به اینکه توجه به امر به معروف و نهی از منکر سبب رفع بسیاری از ناهنجاری‌ها و چالش‌ها در جامعه می‌شود، افزود: این فریضه یک اصل در اصول اسلامی است و در روایات و احادیث دینی به آن تاکید فراوان شده است.

وی از امر به معرف و نهی از منکر به عنوان یه واجب بزرگ دینی یاد کرد و گفت: در قرآن بحث امر به معروف و نهی از منکر هم ردیف نماز آمده و آن را نشانه حکومت صالحان دانستند.

فرماندار نهبندان در ادامه این جلسه فرهنگ در جامعه را هم تاثیرگذار و هم تاثیرپذیر دانست و اظهار کرد: تلاش اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان این است که تاثیرگذاری فرهنگ را بیشتر کنند.

محمد مهدی عظیمی، بزرگترین امر به معروف را امر امام راحل که همان انقلاب اسلامی بود عنوان کرد و افزود: بزرگترین نهی از منکر نیز نهی امام(ره) از عدم همراهی با استبداد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان تصریح کرد: بحث فرهنگ‌سازی در محرم و پرهیز از آسیب‌های عزاداری و خرافات باید تبیین و نهادینه‌سازی شود.

سید حسین هاشمی ادامه داد: بسیاری از رفتارهای درست و صحیح در میان خانواده و اجتماع با فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌محوری کار کردن محقق می‌شود و باید در این برهه از زمان فرهنگ‌های اصیل اسلامی و فرهنگ‌های درست را برای مردم به ویژه نسل جوان ترویج و تبیین کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول