اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه نهبندان:

اقامه نماز نشانه حکومت صالحان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان نخستین ویژگی و شاخصه حکومت صالحان را اقامه نماز عنوان کرد.

اقامه نماز نشانه حکومت صالحان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی ظهر امروز در جمع روحانیون و امامان جماعت مدارس شهرستان نهبندان اظهار کرد: امروزه ترویج و نهادینه کردن ارزش‌ها و فرهنگ‌های دینی و معنوی در جامعه امری ضروری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی بر پایه اهداف و فرهنگ‌های اسلامی و دینی خود استوار است و از این رو می‌طلبد مردم نسبت به این ارزش‌ها و فرهنگ‌ها که نماز و اقامه نماز اول وقت از مهم‌ترین آنهاست، توجه و اهتمام جدی داشته باشند.

امام‌جمعه نهبندان تصریح کرد: امروز در جامعه و در میان خانواده‌ها باید بنیه‌های معنوی ارتقا یابد که توجه به فرهنگ نماز در این راستا بسیار تاثیرگذار است.

خزاعی افزود: والدین باید با اهتمام به نماز و نماز اول وقت سبب ترویج این فرهنگ ارزشی در بین فرزندان خود شوند و آنها را از همان سنین کودکی و نوجوانی با نماز آشنا کنند.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن در جنگ نرم تلاش دارد تا ملت به ویژه نسل جوان را از مقدسات و معنویات دور سازد، اظهار کرد: ترویج و تبیین فرهنگ نماز به معنای حقیقی کلمه خود عاملی مهم به منظور خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در جنگ نرم است.

امام‌جمعه نهبندان گفت: نماز وسیله‌ای برای نزدیک شدن به حضرت باری تعالی و شاخصی ارزشمند برای سعادت انسان در دنیا و آخرت محسوب می‌شود.

خزاعی با اشاره به اینکه نماز به تنهایی انسان را از منکر دور می‌سازد، تصریح کرد: اهتمام به این فریضه واجب الهی روح و روان انسان را جلا بخشیده و سبب ایجاد نشاط درونی و بیرونی برای انسان می‌شود.

وی، نخستین شاخصه و ویژگی حکومت صالحان را اقامه نماز عنوان کرد و افزود: نظام اسلامی به سبب اهتمام به فرهنگ‌های ارزشی و دینی چون نماز و قرآن تثبیت شده و برای بقا باید آحاد مردم به این مهم توجه جدی داشته باشند.

امام‌جمعه نهبندان یادآور شد: مدیران مدارس ضمن توجه به نماز در مدارس باید سعی کنند به طور هفتگی دانش‌آموزان چند مدرسه را به نماز جمعه دعوت کنند تا دانش‌آموزان با این فریضه عبادی سیاسی بیشتر آشنا شوند.

وی اظهار کرد: روحانیون و امامان جماعت مدارس باید حضور بیشتر و البته کاربردی‌تری در مدارس داشته باشند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول