اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه نهبندان:

تبیین فرهنگ کتابخوانی راه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه نهبندان گفت: ترویج و تبیین فرهنگ کتب و کتابخوانی در جامعه یکی از راه‌های برون‌رفت از آسیب‌ها و هنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی است.

تبیین فرهنگ کتابخوانی راه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی عصر امروز در جمع مردم نهبندان اظهار کرد: در راستای بحث کتاب و کتابخوانی در روایات اسلامی تاکید فراوان شده است.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی بهترین راه پر کردن اوقات فراغت افراد به ویژه نسل جوان است، تصریح کرد: کتابخوانی و توجه به کتاب بر اطلاعات عمومی افراد می‌افزاید و انسان را با موضوعات و مباحث مختلف آشنا می‌سازد.

امام‌جمعه نهبندان، اشاعه  و تبیین فرهنگ کتابخوانی در جامعه را یکی از رسالت‌های مسئولان و دست اندرکاران بحث کتاب عنوان کرد و افزود: زمانی که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نهادینه شود جامعه از آسیب‌ها و هنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در امان مانده و در مسیر متعالی خود سریعتر حرکت می‌کند.

*مسئولان بسترهای مطالعه و کتابخوانی را برای جوانان فراهم آورند

خزاعی یادآور شد: کتاب و کتابخوانی کانالی به سمت موفقیت و پیشرفت افراد و جامعه اسلامی است چرا که از طرفی آموزه‌های دینی بر این مهم تاکید داشته و از طرفی مطالعه سبب علوم‌افزایی و بصیرت‌افزایی می‌شود.

وی از کتاب به عنوان بهترین دوست و همیار انسان یاد کرد و گفت: در بسیاری از اوقات انسان با مطالعه کتاب از بیراهه به صراط مستقیم بر می‌گردد.

امام‌جمعه نهبندان از مسئولان خواست تا زمینه‌ها و بسترهای لازم برای مطالعه و کتابخوانی مردم به ویژه جوانان را فراهم کنند و در این زمینه نیز به روستاها توجه ویژه داشته باشند.

*قرآن برترین و بهترین کتاب هدایت بشریت است

خزاعی خطاب به خانواده‌ها اظهار کرد: فرزندان خود را از همان کودکی با فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرورش دهید و هدیه‌های آنها را کتاب انتخاب کنید.

وی یادآور شد: والدین در خانواده باید با مطالعه کردن و انجام اقدامات عملی در راستای فرهنگ کتاب و کتابخوانی مایه الگوی فرزندان خود قرار بگیرند.

امام‌جمعه نهبندان، قرآن را برترین و بالاترین کتاب هدایت بشریت عنوان کرد و افزود: اگر حقایق و آموزه‌های قرآن مطالعه و در زندگی انسان عملی شود انسان ضمن رسیدن به کمال نیز به سعادت دنیوی و اخروی دست می‌یابد.

خزاعی در ادامه به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی اشاره کرد و گفت: این بزرگوار یکی از مراجع تقلید بزرگ و نگهبان واقعی ارزش‌ها و معارف اسلام بود.

وی تصریح کرد: این شخصیت برجسته دینی و علمی بیش از 50 سال در حوزه علمیه قم نقش‌آفرینی داشت.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول