اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان خواستار شد

توجه بیشتر رسانه ملی به فرهنگ‌های اصیل اسلامی

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان با اشاره به جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی دشمن گفت: رسانه ملی باید به فرهنگ‌های اصیل اسلامی از قبیل نماز، قرآن و کار و تلاش بیش از پیش اهتمام ورزد.

توجه بیشتر رسانه ملی به فرهنگ‌های اصیل اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مشکلات حوزه صدا و سیمای شهرستان نهبندان ضمن تبریک پیشاپیش سالروز ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: امروزه ملت باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باشند.

وی با بیان اینکه به تعبیر امام (ره) رادیو و رسانه دارای دو نوع منافع عقلانی و حیاتی و منافع حرام است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند"در بحث منافع عقلانی و حیاتی ملت ناگزیر به تبعیت از رادیو و رسانه هستند اما در برابر منافع حرام هیچگونه الزامی در تبعیت وجود ندارد".

 

ضرورت راه‌اندازی فرستنده تلویزیونی دیجیتال در نهبندان

امام جمعه نهبندان یادآور شد: امروزه به برکت نظام و انقلاب اسلامی برنامه‌ها و نکات خوبی در تمام عرصه‌ها توسط رسانه ملی به سمع و نظر مردم می‌رسد که این موارد تاثیرگذاری مثبت و مفیدی بر بصیرت‌افزایی و افزایش آگاهی‌های عمومی مردم دارد.

خزاعی با اشاره به اینکه نهبندان به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشور پر مخاطره افغانستان به یک منطقه خاص مبدل شده است، افزود: این شهرستان در خط مقدم مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن قرار دارد و جای دارد که با برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی و فراهم آوردن زیرساخت‌های مختلف از جمله فرستنده تلویزیونی دیجیتال نسل جوان این منطقه را حفظ کرد که بخشی از این مهم مربوط به رسانه ملی می‌شود.

وی گفت: در برخی از نقاط شهرستان نهبندان شبکه‌های تلویزیونی دچار نواقص و نوساناتی است که با راه‌اندازی فرستنده تلویزیونی دیجیتال اینگونه مشکلات برطرف می‌شود و در واقع از گرایش جوانان به سمت برنامه‌های مخرب و ماهواره جلوگیری به عمل می‌آید.

 

نسل جوان را دریابیم قبل از آنکه گروه‌های التقاطی آنها را منحرف کنند

امام جمعه نهبندان ادامه داد: در روایات دینی این طور آمده که به جوانان توجه کنید قبل از اینکه آنها را گروه‌های التقاطی از شما بگیرند و از این روایت این طور بر می‌آید که بیش از پیش باید به نسل جوان توجه شود.

خزاعی اظهار کرد: امروزه تبلیغ اسلام در جهان با توجه به بعد برون مرزی یکی از رسالت مهم رسانه ملی است.

وی یادآور شد: معظم‌له در سفر پرخیر و برکتشان به نهبندان فرمودند"من به نهبندان آمدم تا نظر مسئولان را به این منطقه و مناطقی از این قبیل به طور کامل جلب کنم" که تمام مسئولان استانی و کشوری باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

 

در رسانه ملی به اصول مذهبی و فرهنگی بیشتر توجه شود

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه از دیرباز و امروزه در رسانه ملی کارها و اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و می‌گیرد، افزود: توجه به اصول مذهبی و فرهنگی در رسانه ملی یک ارزش است که باید بیشتر از گذشته به آن توجه شود.

خزاعی اضافه کرد: رسانه ملی باید به فرهنگ‌های اصیل اسلامی از قبیل نماز، قرآن و کار و تلاش بیش از پیش اهتمام ورزد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول