اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه نهبندان:

اجرای فاز دوم حوزه علمیه نهبندان نیازمند یک ‌میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه نهبندان گفت: برای اجرای فاز دوم حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) این شهرستان اعتباری بالغ بر یک ‌میلیارد تومان نیاز است.

اجرای فاز دوم حوزه علمیه نهبندان نیازمند یک ‌میلیارد تومان اعتبار است

عباسعلی خزاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: حوزه علمیه با پرورش طلبه و روحانیون در حقیقت در راستای ترویج و نشر ارزش‌های دین مبین اسلام تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه حوزه‌های علمیه در هر منطقه و شهری به عنوان مراکز معنوی و فرهنگی آن منطقه و شهر محسوب می‌شوند، تصریح کرد: این مراکز روحیه و فضای آن منطقه و شهر را معنوی و فرهنگی می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) نهبندان ادامه داد: افراد و کسانی که در حوزه علمیه به فراگیری علوم اسلامی مشغول می‌شوند در واقع در آینده با قرار گرفتن در اجتماع به عنوان طلبه، روحانی و یک روشنفکر به نشر دین مبین اسلام و فرهنگ‌های دینی می‌پردازند.

*تبیین فرهنگ‌های دینی در جامعه ضروری است

خزاعی افزود: در جامعه امروزی تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ‌های دینی و معنوی و ارزش‌های اسلامی امری ضروری است و این مهم همانند گذشته می‌تواند با لسان و رفتار روحانیونی که از حوزه‌های علمیه به پا خواستند، محقق شود.

وی اظهار کرد: همان طور که از مدارس و دانشگاه‌ها افراد تحصیل‌کرده و متخصص در رشته‌های مختلف خارج می‌شوند از حوزه‌های علمیه نیز افرادی کارآمد و متخصص در علوم و ادبیات اسلامی و دینی بیرون می‌آیند که در جامعه به ترویج دین مبین اسلام و پاسخگویی به شبهات دینی مردم مشغول می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) نهبندان یادآور شد: دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در جامعه به عنوان روحانی، روشنفکر و یک فرد واقف به مسائل دینی شناخته می‌شوند و رسالتی خطیر به ویژه در این برهه از زمان دارند؛ روحانیون در خط مقدم جبهه جنگ نرم دشمن هستند.

خزاعی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) نهبندان از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: بیش از 40 طلبه هم‌اکنون در پنج پایه در این حوزه مشغول تحصیل و فراگیری علوم اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: این حوزه با تدوین و پی‌ریزی برنامه‌های مختلف دینی، معنوی و فرهنگی به آموزش آنها می‌پردازد.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) نهبندان یادآور شد: امید است این طلبه‌ها در آینده بتوانند افرادی تاثیرگذار در نهبندان و پاسخگوی نیازهای دینی، تبلیغی و فرهنگی این شهرستان مرزی و محروم باشند.

خزاعی با بیان اینکه حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) نهبندان در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع احداث شده است، افزود: فاز نخست این حوزه علمیه شامل فضای آموزشی و اداری با اعتباری بالغ بر 550 میلیون تومان از محل اعتبارت حوزه علمیه خراسان رضوی و اعتبارات دولتی ایجاد و راه‌اندازی شده است.

وی گفت: برای اجرای فاز دوم این حوزه علمیه که شامل خوابگاه و سلف سرویس است نیازمند اعتباری بالغ بر یک ‌میلیارد تومان هستیم.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول