اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جنوب تهران صورت گرفت

برگزاری نخستین دوره آموزشی «ارتقاء سواد رسانه‌ای بانوان»

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه از نخستین دوره آموزشی «ارتقاء سواد رسانه‌ای بانوان» در جنوب تهران برگزار شد.

برگزاری نخستین دوره آموزشی «ارتقاء سواد رسانه‌ای بانوان»

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نخستین جلسه از نخستین دوره آموزشی «ارتقاء سواد رسانه‌ای بانوان» در جنوب تهران برگزار شد.

این دوره آموزشی در قالب طرح «بصیرت رسانه‌ای ـ ترویج فرهنگ مصرف رسانه در خانواده‌های ایرانی» به میزبانی جنوب تهران برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، کارشناس فرهنگی و رسانه در این جلسه در مورد ضرورت توجه به مقوله سواد رسانه‌ای به سخنرانی پرداخت و گفت: پدیده سواد رسانه‌ای، ‌عادات رسانه‌ای افراد را تغییر می‌دهد و با هوشیارسازی مخاطب سعی می‌کند استفاده صحیح از رسانه را به وی بیاموزد.

دکتر حسینی همچنین خاطرنشان کرد: مهمترین پیامد کسب سواد رسانه‌ای تبدیل مخاطب رسانه‌ای منفعل به مصرف کننده هوشیار و فعال رسانه‌ای است.

در ادامه جلسه دکتر بهاره نصیری، مدرس دانشگاه و پژوهشگر علوم رسانه در ارتباط با سواد رسانه‌ای و نیاز مغفول خانواده مطالبی را عنوان کرد و یادآور شد: رسانه‌ها هر روز بطور فرآیند حجم زیادی از مطالب، تبلیغات و ... را به ما انتقال می دهند که در شکل‌دهی و نفوذ به فرهنگ و دیدگاه‌های ما نقش مهمی دارد.

وی افزود: ‌در عصر ارتباطات و اطلاعات با وجود وسایل ارتباطی نوین، همه ما به مراتب بیش از گذشته تحت بمباران رسانه‌ای هستیم که به نظر می‌رسد بهترین راه ممکن برای بقا در این شبکه اطلاعاتی که در سراسر محیط زندگی ما ریشه دوانده است،‌ حفظ استقلال، ‌اجتناب از انفعال، ‌بهره‌مندی از تفکر انتقادی و افزایش توانایی در گزینش از راه تکامل سواد رسانه‌ای میسر می‌گردد.

‌در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و کارشناسان مربوطه به سئوالات مطروحه پاسخ دادند.

انتهای پیام/2462/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول