اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ظرفیت خالی رسانه‌ها برای توسعه سوادکوه

خبرگزاری فارس: رسانه‌های فعال سوادکوه برای کمک به توسعه شهرستان سوادکوه ظرفیت‌هایی دارند که باید توسط مدیران دیده شود.

ظرفیت خالی رسانه‌ها برای توسعه سوادکوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، رسانه‌ها به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه هستند که در صورت استفاده مدیران از آن می‌توانند در دستیابی به اهداف توسعه موفق عمل کنند.

این مهم با وجود بهره‌دهی از سوی چند خبرنگار در شهرستان سوادکوه مورد توجه قرار نمی‌گیرد و سبب دلخوری اصحاب رسانه در این شهرستان شده است.

انعکاس ماهانه بیش از 150 خبر از سوادکوه در رسانه‌ها

حدود 10 رسانه شامل مطبوعات و خبرگزاری در شهرستان سوادکوه فعال هستند که در طول ماه بیش از 150 خبر، گزارش و تحلیل از سوادکوه در رسانه‌های مختلف منعکس می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه به رویکردهای بیش از نیمی از مدیران شهرستانی در عدم هماهنگی با خبرنگاران شهرستانی برای برگزاری برنامه‌های مختلف و عدم مصاحبه‌های خبری، این تعداد خبر، گزارش و تحلیل بیشتر از توان شهرستان بوده است و ظرفیت انعکاس بیشتر اخبار و گزارش شهرستانی به شرط همکاری مسئولان اداره‌ها و نهادها و روابط عمومی‌های آن وجود دارد.

کمیت و کیفیت اخبار سوادکوه بالاتر از ظرفیت اداره‌ها و نهادها در حال انجام است و همکاران رسانه‌ای بدون چشم‌داشت حمایتی و مالی به انجام وظایف و رسالت خود می‌پردازند.

رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه همه‌جانبه دارند که ارتباط با مدیران یکی از اهرم‌های آن برای کسب اطلاعات و تحلیل جامع از موضوع‌هایی است که لزوم ایجاد این بستر با همکاری مسئولان به دست می‌آید و این موضوع در آستانه موج تغییرات فرمانداران و لزوم تحلیل درستی از شرایط شهرستان با بررسی آمار و تحلیل‌های مسئول ارشد شهرستان، اهمیت دو چندان پیدا می‌کند.

پیگیری‌ فارس سوادکوه برای مصاحبه با فرماندار

دهمین فرماندار سوادکوه در طول حدود یک‌هزار روز مسئولیت خود مطالبی برای گفتن دارد و با توجه به مسئولیت نمایندگی دولت در شهرستان سوادکوه و مطالب گسترده موجود برای توسعه و صفت محروم‌ترین شهرستان مازندران، ارتباط خبرنگاران با فرماندار را دو چندان می‌کند که پیگیری‌های چندباره خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه برای مصاحبه با وی و بررسی عملکرد و بیان ظرفیت‌ها و موانع توسعه هنوز منتج به نتیجه نشده است و بررسی دقیق عملکرد و فعالیت‌های ایشان را به آینده‌ای موکول می‌کنیم که در جلسه مصاحبه حاضر شوند و یا در صورت عدم آمادگی، وضعیت شهرستان و آمار و اطلاعات تحلیلی را ملاک گزارش قرار خواهیم داد.

بیان فعالیت‌های یک مدیر در زمان انجام مسئولیت رساتر و تأثیرگذارتر از زمانی است که در آن موقعیت شغلی و خدمت‌رسانی نباشد.

خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه به عنوان یکی از فعال‌ترین رسانه شهرستان سوادکوه به انعکاس ماهانه حدود 90 خبر می‌پردازد و پیشنهاد استفاده از این ظرفیت را به مسئولان انتخابی، انتصابی، فرهیختگان و نخبگان پیشنهاد داده است.

خبرنگاران در حل مشکلات سوادکوه، نقش‌آفرینی کنند

عزیز باقری فرماندار سوادکوه در جلسه‌های مختلف شهرستانی بر لزوم حضور میدانی مدیران تأکید داشته است و با اشاره به این‌که پسوند محرومیت زیبنده سوادکوه بزرگ نیست به همدلی و همکاری همه دلسوزان سوادکوه و مشارکت خبرنگاران در انعکاس مسائل تأکید کرده است.

وی که تاکنون مصاحبه رسانه‌ای با جمع خبرنگاران شهرستان برگزار نکرده است، وجود شهرک‌های صنعتی را عاملی برای پویایی سوادکوه ذکر کرد و با انتقاد از عدم استفاده از نیروهای بیکار شهرستانی در آن، خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن بیکاران سوادکوه در واحدهای صنعتی قابل قبول نیست و خبرنگاران در انعکاس موانع و اقدامات انجام شده مشارکت بیشتری داشته باشند.

باقری، خواستار انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات شهرستان سوادکوه توسط خبرنگاران شد و گفت: رسانه‌ها برای کمک به پررنگ جلوه‌دادن راه‌اندازی شهرک صنعتی در شهر زیرآب و شرایط توسعه‌ای دیگر شهرستان تلاش کنند.

فرماندار سوادکوه از کمرنگ بودن انعکاس اخبار سوادکوه در رسانه‌های مختلف به صورت تلویحی انتقاد کرد.

خبرنگاران پیگیرتر عمل کنند

کمال علیپور نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس بر لزوم حضور و پیگیری جدی‌تر خبرنگاران تأکید کرد و افزود: خبرنگاران به تحلیل و بیان راهکارهای برون‌رفت از مشکلات بپردازند.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیگیر بودن خبرنگاران تأکید کرد و افزود: بیان توانمندی‌ها و مشکلات و ارائه راهکار و پیگیری تا حصول به نتیجه باید مورد تأکید خبرنگاران قرار گیرد.

ارتباط خبرنگاران با دست‌اندرکاران کم است

سیدهادی حسینی دیگر نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با اشاره به اهمیت و تأثیر فعالیت خبرنگاران در توسعه، گفت: فعالیت خبرنگاران در حوزه انتخابیه باید با قوت بیشتری ادامه یابد و در انتشار مطالب هم شاهد کوشش بیشتر خبرنگاران باشیم.

وی با بیان این‌که ارتباط خبرنگاران با دست‌اندرکاران کم است و فعالیت‌ها محدود است، افزود: ضعف اقتصادی حوزه انتخابیه و تأمین نبودن خبرنگاران و غیرحرفه‌ای بودن بخشی از آنان باید مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد.

حسینی بر اطلاع‌رسانی مناسب فعالیت‌ها و پیگیری مشکلات توسط خبرنگاران تأکید کرد و یادآور شد: برقراری ارتباط، بررسی زوایای پنهان مشکلات، پیگیری و بیان اقدامات انجام شده باید مورد نظر خبرنگاران باشد.

انتهای پیام/86015/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول