اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

وظیفه رسانه پاسداری از آرمان‌های انقلاب است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز قزوین پاسداری از آرمان‌های انقلاب را وظیفه رسانه در شرایط کنونی خواند.

وظیفه رسانه پاسداری از آرمان‌های انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسن صادقی‌جهانی در هشتمین همایش بسیج و رسانه و دومین یادواره شهدای رسانه استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: هنر رسانه توأم کردن امید با اعتماد، داشتن سعه صدر، تقویت روحیه پاسخگویی و حاکم کردن فرهنگ پرسشگری در جامعه است.

صادقی‌جهانی، مهندسی افکار را وظیفه رسانه برای حال حاضر و مدیریت فرهنگی را وظیفه آن برای سال‌های آینده دانست و افزود: رسانه‌ها موظفند شرایطی را ایجاد کنند که از طریق آن مردم بتوانند به تحلیل درستی برای ترجیح منافع ملی نسبت به منافع حزبی، فردی و گروهی برسند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین توجه به یکپارچگی را به عنوان مفهومی مشترک میان بسیج و رسانه، از دیگر الزامات کار رسانه دانست و اذعان کرد: اصحاب رسانه باید ضمن تقویت قدرت پردازشگری و ورزیدگی ذهنی در بین مردم برای شناخت امور پنهان، آنان را به درک روشنی از حال و آینده برسانند.

صادقی با اشاره به وجود رقیبان، دشمنان، بدخواهان و زیاده خواهان ایران در صحنه بین المللی در کنار داشتن کشورهای دوست، ادامه داد: این موضوع، خودداری رسانه‌ها از انتشار برخی حقایق را ایجاب می‌کند و به همین جهت اصحاب رسانه باید در انتشار مطالب خود مصلحت‌اندیشی پیشه کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران متفاوت از سایر انقلاب‌های دنیاست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به دنبال آرمان‌هایی بود که نخستین آن‌ها، استقلال، عزت و آزادی است، اما این آزادی نباید‌‌ رهاسازی و یا محدود کردن معنا شود، بلکه پاسخگو بودن در برابر قانون معنای درست آزادی در انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: همچنین امنیت اجتماعی، روانی و جغرافیایی به عنوان بالا‌ترین آرمان انقلاب و نیز گردش قدرت در میان نخبگان اجرایی و سیاسی کشور از دیگر آرمان‌هایی است که امروز در کشور ایران نهادینه شده است.

صادقی‌جهانی رفاه اقتصادی را نیز جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: نقد و پرسشگری منصفانه در چارچوب قانون با توجه به زیرساخت‌های کشور در طول عمر انقلاب، هنر رسانه است که به تنظیم روابط میان قوا، مردم با مردم و مردم با قوا می‌انجامد.

انتهای پیام/77011/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول