اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان:

خبرنگاران و اصحاب رسانه هدایت کننده جامعه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه هدایت کننده جامعه هستند که مشکلات و نارسایی‌ها را رصد کرده و مدیران در رفع آن یاری می‌دهند.

خبرنگاران و اصحاب رسانه هدایت کننده جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، فریمان ابراهیم‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی خبرنگاران اصحاب رسانه و دانشگاه در محل دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه فضایی ایجاد کرده و ایرانی بسازیم که در سطح بین‌المللی مطرح شود.

وی افزود: مردم ما امروز بیش از گذشته رسانه‌ها را احساس می‌کنند و آنان خبرنگاران را پیش‌قراولان جبهه اطلاع رسانی شناخته و این موضوع برای ما خیلی ارزشمند است.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی را باید در تبیین ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی این شهرستان داشته باشند.

وی اظهار کرد: متأسفانه علیرغم دعوت این دانشگاه از مدیران رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و مطبوعات استانی هیچ یک از مدیران استانی آنان در این همایش حضور نداشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: رسانه و دانشگاه باید دو همکار باشند این استاد دانشگاه از عملکرد ضعیف رسانه ملی در استان انتقاد کرد.

امام جمعه شیروان هم در این آیین گفت: امانت‌داری، تعهد، شجاعت، تخصص، پرهیز از تنش و مبارزه هوشمندانه با جنگ نرم از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران است.

حجت‌الاسلام حسین کوثری عادل و مؤمن بودن را مهم‌ترین خصوصیت یک خبرنگار دانست و گفت: جامعه نباید اخبار و گزارش‌های خبرنگاری که از عدل و ایمان لازم برخوردار نیست را تحویل بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان بهترین و زیباترین هنر یک خبرنگار را تهیه و تدوین خبر برشمرد و افزود: خبرنگار باید این فرآیند را تا رسیدن مردم به حق و حقوقشان تداوم دهد.

وی اظهار کرد: ضروری به نظر می‌رسد که خبرنگاران به حوزه معنویات بیشتر بپردازند این روحانی یادآور شد خبرنگار باید در گفتار و اعمال صادق باشد.

امام جمعه شیروان تصریح کرد: در این میان ضروری است تمامی قلم به دستان به ویژه نیروهای مخلص و متخصص خبرنگار و روزنامه نگار با هوشیاری و بهره گیری از ظرفیت‌های عظیم رسانه‌ای به عنوان سدی محکم در برابر تهاجم نرم و فرهنگی دشمن عمل کنند.

وی گفت: رسانه‌ها در جهت تربیتی و اخلاقی ضعیف عمل کرده‌اند زیرا با انعکاس مسائل تربیتی و اخلاقی در مطبوعات و رسانه‌ها عمده مشکل آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

کوثری روح و امید و نشاط را در جامعه از اهداف مهم رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: عمده وظیفه آنان جهت گیری مناسب است.

وی اظهار کرد: تمدن بدون تدین در جامعه ارزش ندارد زیرا سیاست و دیانت با یکدیگر عجین شده‌اند.

به گزارش فارس، در پایان از خانواده خبرنگار شهید محمدرضا امانی تنها خبرنگار شهید شمال شرق کشور و خبرنگاران فعال با اهدای هدایای تجلیل شدند.

مقرر بود که هفته قبل این هم اندیشی به عنوان همایش رسانه‌های گروهی و دانشگاه برگزار شود اما، به علت عدم استقبال از این همایش تنها یک مقاله از سوی خبرنگار خبرگزاری فارس شیروان ارائه شده بود که این همایش به هم اندیشی تبدیل شد. 

انتهای پیام/63001/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول