اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس دیدگاه‌های آیت‌الله جوادی آملی

«رسانه ملی و مفاهیم ماورایی؛ آسیب‌ها و بایسته‌ها» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «رسانه ملی و مفاهیم ماورایی؛ آسیب‌ها و بایسته‌ها» بر اساس دیدگاه‌های آیت‌الله جوادی آملی به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

«رسانه ملی و مفاهیم ماورایی؛ آسیب‌ها و بایسته‌ها» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رسانه ملی و مفاهیم ماورایی؛ آسیب‌ها و بایسته‌ها (بر اساس دیدگاه‌های حضرت آیت الله جوادی آملی) دارای سه فصل اصلی شامل نگاهی به سریال‌های ماورایی سیما، شخصیت‌های ماورایی در متون اسلامی و عوامل ماورایی در متون اسلامی است.  

تحلیل و جریان‌شناسی سریال‌های ماورایی سیما، پاسخگویی به مهمترین پرسش‌ها و ابهام‌ها درباره موضوع‌های ماورایی، تدوین آیین برنامه‌سازی درباره مفاهیم ماورایی، پیشینه تولید سریال‌های ماورایی، مسئله‌شناسی سریال‌های ماورایی، تصویر شیطان، تصویر فرشتگان و تصویر روح از جمله موضوعات فصل‌های این کتاب است.

تکیه بر دریافت‌ها و تجربه‌های شخصی، بی‌توجهی به اثرات منفی سریال‌ها، استفاده نکردن از کارشناسان خبره مذهبی، سخن گفتن فرشتگان، عصمت و اختیار فرشتگان، منزلگاه فرشتگان، اقسام فرشتگان، رسالت و وظایف فرشتگان، بال و پر فرشتگان، سیر روح در خواب، سنجش خواب و ضرورت تنظیم خواب از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

نویسنده این کتاب معتقد است: بدون تردید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، آگاهی‌بخشی و به دنبال آن، تربیت مخاطب را جزو اهداف راهبردی خود در تولید و پخش برنامه‌ها و سریال‌های مناسبتی قرار داده است.

اداره‌کل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما مطالعه و پژوهش چگونگی ترسیم مفاهیم ماورایی در برنامه‌های نمایشی را در دستور کار خود قرار داد تا پژوهش‌های متعددی را در زمینه تحلیل و جریان‌شناسی سریال‌های ماورایی سیما، پاسخگویی به مهمترین پرسش‌ها و ابهام‌ها درباره موضوع‌های ماورایی و تدوین آیین برنامه‌سازی درباره مفاهیم ماورایی را سامان دهد.

هدف از تحلیل و جریان‌شناسی سریال‌های ماورایی سیما در این کتاب شناسایی ناهماهنگی آنها با متون و منابع اسلامی و همچنین آسیب‌ها و مشکلات این سریال‌ها است. برای تحقق این هدف، کارگروه‌های پژوهشی برای تحلیل و بررسی سریال‌های «ملکوت»، «پنج کیلومتر تا بهشت»، «سی‌امین روز»، «اغما»، «کمکم کن» و «روز حسرت» تشکیل شد که در برخی از آن‌ها عوامل سازنده سریال‌های یادشده حضور داشتند.

همچنین کارگروهی با همکاری مؤسسه تحقیقاتی اسراء بر اساس دیدگاه‌های آیت‌الله جوادی آملی در زمینه پاسخگویی به مهمترین پرسش‌ها و ابهام‌ها درباره موضوع‌های ماورایی برای تدوین این کتاب تشکیل شده است.

کتاب «رسانه ملی و مفاهیم ماورایی؛ آسیب‌ها و بایسته‌ها» توسط مرتضی قاسمی‌خواه تحقیق و پژوهش شده و محمد صادق دهقان ویراستاری این اثر را بر عهده داشته است. این اثر به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با شمارگان هزار و 200 عدد و قیمت 36 هزار ریال منتشر شد.

انتهای پیام/78003/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول