اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش گلستان:

محورهای 4گانه نقش مهمی در تربیت اسلامی دارند/ رسانه فقط ابزار پیام نیست

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان؛ نقش محورهای چهارگانه را در تربیت اسلامی مهم خواند و گفت: خانواده، حکومت، رسانه و نهادهای غیردولتی مهم‌ترین محورهای تربیت اسلامی در سند تحول بنیادین هستند.

محورهای 4گانه نقش مهمی در تربیت اسلامی دارند/ رسانه فقط ابزار پیام نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، منصور عتیقی در حاشیه جلسه با مدیران ادارات آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: خانواده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیگر پرسشگر نیست؛ بلکه پاسخگر است و با افزایش مشارکت خود می‎تواند نقش اثربخش در تعالی نظام تعلیم و تربیت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه حکومت برای تربیت اسلامی در سند تحول بنیادین حدود تعیین نمی‎کند، ادامه داد: هر تصمیمی که در حوزه‎های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... گرفته می‎شود باید بر محور تربیت اسلامی استوار باشد.

رسانه باید صددرصد پیام باشد

بنیادین خاطرنشان کرد: رسانه‎ها رسالت مهم‎تری در جامعه امروز دارند، دیگر نباید بپذیریم که رسانه فقط ابزار پیام است؛ چراکه این حداقل وظیفه یک رسانه تلقی می‎شود.

عتیقی با تأکید بر اینکه رسانه صددرصد باید پیام باشد، ابراز داشت: حضور یک خبرنگار در جلسات مختلف و جامعه خودش حامل پیام است، رفتارهای اجتماعی، مطلب و عکس نیز هرکدام دارای پیام هستند که باید به این موارد توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه نهادهای غیردولتی به عنوان رکن چهارم تربیت اسلامی محسوب می‎شوند، عنوان کرد: Ngoهایی که در دوره اصلاحات شکل گرفت در سند تحول بنیادین دیگر هدف نیستند؛ چراکه براساس تفکر لیبرالیسم غربی شکل گرفته است.

مساجد و اماکن مذهبی به محور تربیت اسلامی کمک می‎کنند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان افزود: نهادهای غیردولتی که در سند تحول بنیادین مدنظر ما است؛ اماکنی مانند مساجد، هیئت‎های مذهبی، حسینیه‎ها و فاطمیه‎ها هستند؛ اینها به محور تربیت اسلامی کمک می‎کنند.

‎عتیقی در پایان بیان داشت: اگر چهار رکن مذکور مورد توجه قرار بگیرند؛ قطعاً در تربیت اسلامی به آنچه هدف مطلوب است، خواهیم رسید.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول