اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

رسانه‌ها خدمات نظام را در روزهای پایانی سال نمود بیشتری دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، رسانه‌ها سعی کنند به ارائه عملکرد خدمات نظام بپردازند تا مردم آگاهی بیشتری یابند.

رسانه‌ها خدمات نظام را در روزهای پایانی سال نمود بیشتری دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در اجتماع پرشور نمازگزاران در مصلی قدس شهرستان زاهدان ضمن دعوت مؤمنین به تقوا اظهار داشت: پایان سال 91 نزدیک است سالی که رهبر فرزانه انقلاب این سال را «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام نهاد.

وی افزود: ضروری است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی مروری بر عملکرد خودشان داشته باشند و عملکرد خود را در تحقق این شعار گزارش کنند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: ایران این نیست که بخواهد در بن‌بست گرفتار شود بلکه در اسلام مرحله با هم بودن است چرا که به فرموده امام خمینی (ره) شما با هم باشید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

سلیمانی با تشریح نامگذاری‌ سال‌های گذشته توسط رهبر معظم یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال 88 را اصلاح الگوی مصرف جامعه نهاد و در سال 89 همت مضاعف و کار مضاعف را سر لوحه قرار داد و سال 90 را جهاد اقتصادی در نظر گرفتند بنابراین ضروری است بدانیم امسال را چگونه به پایان رساندیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین شعار سال که «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» است و با نگاهی به گذشته باید ببینیم چقدر الگوی مصرف در جامعه ما رنگ و لعاب اسلامی پیدا کرد، یا نگاهی به سال 89 بیندازیم تا مشخص شود چقدر همت مضاعف و کار مضاعف به وجود آمد و در سال 90 جهاد اقتصادی شکل گرفت یا خیر، حداقل پایان سال 91 ببینیم آیا به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در طی این مدت از آغاز سال تاکنون در دستور کار قوای سه‌گانه ما بوده است یا نه.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: مسئله توجه به اقتصاد در سال‌های اخیر مد نظر مقام معظم رهبری بود چرا که اصل مهم و موضوع تعیین کننده و سرنوشت ساز مردم جامعه ما است.

سلیمانی با اشاره به روایتی از امام جواد (ع) گفت: امیدواریم خداوند ما را از گروهی قرار بدهد که وقتی تصمیم گرفتیم توان انجامش را نیز داشته باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، روشنگر و چراغ راه ما در جامعه است پس همگان وظیفه دارند مطابق رهنمودهای رهبری در این جامعه حرکت کنند.

خطیب جمعه زاهدان با اشاره به روزهای آخر سال عنوان داشت: در حال حاضر فرصت مناسبی است تا در میز‌گردها، قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی عملکرد خود را به مردم گزارش دهند و امید و نشاط را در جامعه نهادینه کنند.

سلیمانی بیان کرد: بدترین آدم کسی است که باری بر دوش دیگران باشد امیدوارم خداوند ما را از کسانی قرار ندهد که زندگی‌ خود را وابسته به دیگران بدانیم و منتظر باشیم نیازهای ما را دیگران مرتفع سازند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و ... استعدادهای فراوانی دارد به طوری که در زایندگی فکر، از ضریب هوشی بالایی برخوردار است باید به اینها بها داده شود و ساماندهی کرد و در راستای تحقق یافتن به اهدافی که مقام معظم رهبری برایمان ترسیم کرده‌اند حرکت کنیم.

خطیب جمعه زاهدان ادامه داد: در دولت نهم و دهم کارهای زیر ساختی، عمرانی و خدمات عمومی فراوانی صورت پذیرفت متأسفانه بزرگان یک مقدار وقت گرانبهایشان را صرف حاشیه پردازی کردند و این شایسته ایران اسلامی نبود بنابراین در این هفت هشت روز باقی مانده از سال در صدا و سیما حضور یابند و گزارشی از عملکرد‌های خود را به مردم ارائه دهند.

سلیمانی گفت: نشست 1+5 با تیم مذاکره کننده ایران در سال‌جاری از استانبول، بغداد، اخیرا در آلمان و قزاقستان برگزار شد که در این مذاکرات تیم نیرومند ایران سه اصل را در دستور کار خودشان قرار دادند که جای تشکر دارد.

وی افزود: این مذاکره با دوره‌های قبل تا حدی متفاوت بود این بار از سر خشم سخن بر میان نمی‌آمد.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: سیستان در تاریخ به عنوان سیلوی گندم ایران به ثبت رسیده و بلوچستان هم به اندازه یک کشور تنوع دارد و در نوع آب و هوا، تولید انواع محصولات درختی و کشاورزی کم نظیر است.

سلیمانی گفت: ایران مکان 16 نیروگاه جدید را که قصد احداث آن را دارد شناسایی کرده و اصلی‌ترین موضوع برای ایجاد نیروگاه‌ها در کشور به خاطر پهناوری این مملکت است.

انتهای پیام/75002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول