اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مطرح کرد

اختصاص 161 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های تولیدی مشکل‌دار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اختصاص 161 میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار از محل 10 درصد ریالی صندوق توسعه ملی خبر داد.

اختصاص 161 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های تولیدی مشکل‌دار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و صیانت از واحدهای تولیدی اظهار داشت: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد، معرفی طرح‌های با اولویت به صندوق و تأییدیه آن برای پرداخت تسهیلات موردنظر بوده که با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط این معرفی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ‌در روزهای اخیر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد؛ مشکلات احتمالی 160 طرح معرفی شده از این استان برطرف شده و اوایل سال آینده با تصویب طرح‌ها، پرداختی موردنظر از طریق صندوق توسعه ملی انجام شود.

عزیزی با یادآوری اینکه ما نیز به طور جدی پرداخت این تسهیلات را پیگیری کرده و با بسیج نیروها ثبت‌نام و اسناد موردنظر برای برخورداری این پروژه از تسهیلات فراهم شده است، خاطرنشان کرد: تمامی این طرح‌ها در کارگروه استانی و کشوری تأیید شده و در مدت دو هفته آینده مصوبه صندوق اخذ شده و پرداختی‌ها از طریق بانک‌های عامل صورت می‌گیرد.

این مسئول از مدیران بانک‌ها خواست تا پروژه‌هایی را که متقاضیان آن مراجعه نکردند؛ هرچه سریع‌تر از ردیف پروژه‌ها و طرح‌های مشکل‌دار خارج کنند تا طرح‌های جایگزین برای آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: آنچه که در این زمینه یک امر جدی و مهم به نظر می‌‌رسد؛ حمایت همه‌جانبه سازمان صنعت، معدن و تجارت از طرح‌هایی است که به صورت استانی معرفی شده و دارای شرایط لازم برای برخورداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی را دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی را در سطح ملی پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: از جمله منابعی که در این زمینه پیش‌بینی شده، حساب سپرده بانک‌ها نزد بانک مرکزی رقمی معادل پنج هزار و 500 میلیارد ریال است که برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی پیش‌بینی شده است.

عزیزی، سهم تسهیلات استان را از محل تسهیلات سرمایه در گردش 18 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: حدود 3.5 درصد از سهم منابع ملی را شامل می‌شود که استان‌های دیگر سعی می‌کنند در یک کورس واقعی این منابع را بیشتر جذب کنند.

وی در پایان اذعان داشت: امیدواریم با همراهی بانک‌های عامل در سال آینده، پرداختی به این 160 پروژه مصوب انجام شود تا مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول