اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

تسهیلات کشاورزی سال 90 باید در خراسان‌رضوی جذب شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: تسهیلات طرح توسعه کشاورزی سال 90 باید تا پایان امسال در خراسان‌رضوی جذب شود در غیر این‌صورت به صندوق ملی کشور برگشت داده می‌شود.

تسهیلات کشاورزی سال 90 باید در خراسان‌رضوی جذب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد طباطبایی ظهر امروز در جلسه طرح توسعه کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در امسال حدود 18 جلسه رسمی ستاد اجرایی خراسان‌رضوی برگزار شده تعدادی هم جلسات غیررسمی برگزار شده که در مجموع 728 جلسه ستاد اجرایی در شهرستان‌های خراسان‌رضوی برگزار شده است.

وی ادامه داد: به سبب اینکه تسهیلات سال 91 را باید تا پایان امسال و تا تاریخ 28 اسفندماه جذب کنیم، خراسان‌رضوی رتبه هشتم را در سطح کشور دارد، در صورتی که تسهیل طرح‌ها در بانک کشاورزی به صورت 100 درصدی و کامل انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی بیان کرد‌‌: در عقد قراردادهای بانک تاکنون 85 درصد پیشرفت در طرح‌ها را داشته‌ایم و امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت گرفته 15 درصد دیگر تسهیلات سال 90 هم محقق شود.

طباطبایی عنوان کرد:‌ از حدود 128 طرح‌های خراسان‌رضوی که مصوب شده هنوز در بانک کشاورزی به عقد قرارداد نرسیده که احتمالا نواقصی داشته است.

وی ادامه داد:‌ مصوبه طرح سال 90 بر اساس سهمیه‌ها به صورت 100 درصد با همکاری بانک کشاورزی خراسان‌رضوی انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی عنوان کرد: برای جذب تسهیلات سال 90 محدودیت زمانی نداشتیم اما به سبب اقدامات و مذاکرات جدیدی که صورت گرفته باید تسهیلات سال 90 تا پایان امسال جذب شود در غیر این‌صورت به صندوق ملی برگشت داده می‌شود.

طباطبایی ادامه داد: جمعا حدود 925 طرح در خراسان‌رضوی معرفی شده که طرح‌های پذیرش شده در بانک‌ها حدود یک‌ هزار و 11 طرح است و حدود 211 مورد برگشت داده شده و 799 طرح اضافه طرح‌های شاخص توسط بانک‌ها پذیرش شده است.

وی اظهار کرد:‌ از این تعداد 587 مورد در دست بررسی توسط بانک‌های شهرستان‌ها است و 145 مورد هم در دست بررسی توسط سرپرستی بانک‌های مرکزی خراسان‌رضوی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تاکنون تنها 64 پرونده است که برای تامین اعتبار به تهران ارسال شده که با توجه به حجم بالای طرح‌های خراسان‌رضوی این تعداد بسیار کم است.

انتهای پیام/70018/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول