اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی تأکید کرد

حتی یک ریال از تسهیلات طرح توسعه کشاورزی از خراسان‌رضوی خارج نشود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی گفت: هیچ‌گونه توضیحی از افرادی که کوتاهی در جذب تسهیلات طرح توسعه کشاورزی خراسان‌رضوی کرده‌اند، پذیرفته نمی‌شود.

حتی یک ریال از تسهیلات طرح توسعه کشاورزی از خراسان‌رضوی خارج نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا جمشیدی ظهر امروز در جلسه طرح توسعه کشاورزی خراسان‌رضوی در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: در زمان نخستین جلسات طرح توسعه کشاورزی، خراسان‌رضوی رتبه پانزدهم را در کشور داشت که وضعیت بدی را برای استان رقم می‌زد؛ در حالی که هم‌اکنون با تلاش مسئولان، در مرحله نخست تسهیلات سال 90 که به صورت صددرصد مصوب شد؛ جایگاه خراسان‌رضوی به جایگاه نخست در کشور صعود کرد.

وی ادامه داد: فاصله میان طرح‌های عقد قرارداد و طرح‌های مصوب زیاد است؛ اعتبارات مرحله نخست سال 90 به صورت صددرصد مصوب شده، اما طرح‌های عقد قرارداد شده 84 درصد است که نشان از فاصله زیاد با طرح‌های مصوب است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: برخی از شهرستان‌ها فاصله بسیاری با طرح‌های مصوب دارند که شامل شهرستان‌های سرخس، خواف، تایباد،‌ خوشاب، فیروزه، تربت‌حیدریه، طرقبه‌شاندیز، چناران، قوچان و مشهد است که تعداد طرح‌های عقد قرارداد شده آنها کمتر از 85 درصد است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه شهرستان‌هایی در خراسان‌رضوی وجود دارد که صددرصد طرح‌های آنها عقد قرارداد شده است، تصریح کرد: مسئولان بانک‌ها تلاش بیشتری داشته باشند تا طرح‌های عقد قرارداد شده به طرح‌های مصوب نزدیک‌تر شوند.

وی عنوان کرد:‌ امیدواریم در زمان باقی‌مانده تا پایان سال، شهرستان‌هایی که طرح‌های آنها زیر 85 درصد است به 90 درصد برسد و شهرستان‌های دیگر تا پایان سال طرح‌های مصوب آنها به بالای 90 درصد افزایش پیدا کند.

جمشیدی یادآور شد: تسهیلات مرحله دوم سال 90 حدود 75 میلیارد تومان با نرخ تسهیلات هفت درصد ابلاغ شده که در ستاد استان به این نتیجه رسیدیم که تسهیلات سال 91 که در دو مرحله 207 میلیارد تومان ابلاغ شده، باید تا انتهای سال جاری جذب شود؛ در غیراین‌صورت به صندوق توسعه ملی بازگشت داده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی بیان داشت: طی مکاتباتی که صورت گرفت مقرر شد، مرحله دوم تسهیلات سال 90 باید تا پایان سال جاری جذب شود، در غیراین‌صورت برگشت داده می‌شود؛ با وجود اینکه اولویت با سال 91 بود، در شرایط فعلی هم تسهیلات سال 90 و هم تسهیلات سال 91 باید تا پایان سال مالی جذب شود که برای جذب بهتر و به سبب اینکه متقاضی شش درصد نرخ سود کمتری را پرداخت می‌کند، اولویت با سال 90 گذاشته شود.

وی در ادامه افزود: برای تسهیلات سال 91 در ابتدا سهمیه‌ای برای هر شهرستان مشخص شده، اما به سبب محدودیت زمانی در شرایط فعلی و برای جذب تسهیلات تا پایان سال جاری، مصوب شد که به سبب جلوگیری از خروج تسهیلات از خراسان‌رضوی، تسهیلات هر شهرستانی که طرح مصوب ندارد به شهرستان‌های دیگر جابه‌جا شود تا بتوانیم از برگشت تسهیلات به صندوق کشور جلوگیری کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی گفت: از هیچ بانکی پذیرفته نمی‌شود که تسهیلات را برگشت دهد و با توجه به تأکیدات استاندار خراسان‌رضوی نباید حتی یک ریال از تسهیلات طرح توسعه کشاورزی از خراسان‌رضوی خارج شود.

جمشیدی در ادامه اذعان داشت: همه باید در این مسیر تلاش کنند تا بتوانیم در دو هفته باقی‌مانده تا پایان سال جاری تمامی تسهیلات طرح‌ها را مصوب و به عقد قرارداد درآوریم و از خروج تسهیلات سال 91 و 90 از خراسان‌رضوی جلوگیری کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: اولویت با طرح‌هایی است که جذب تسهیلات بیشتری را داشته باشد، اما اگر طرح کوچکی هم شرایط لازم را داشت باید اجرایی شود و بانک‌ها موظف‌ به پرداخت تسهیلات به اینگونه طرح‌ها هستند.

انتهای پیام/70018/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول