اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

کسب رتبه 5 کشوری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پرداخت تسهیلات در بخش ساماندهی کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی در پایان سال شتاب مضاعف به خود گرفته و استان تاکنون در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد.

کسب رتبه 5 کشوری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عباس نخعی پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سال 91 بر نحوه عملکرد تعهدات از سوی بانک‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: بانک‌ها مصوبات ابلاغی را به‌ طور جدی پیگیری و سرعت بیشتری در پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی که واجد شرایط و توجیه‌ اقتصادی ، فنی و تخصصی دارند بدهند و این روند را تا پایان سال متوقف نکنند.

وی ضمن قدردانی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها که در ایجاد مشاغل خانگی کسب و کار خرد عامل توسعه و تحول در استان شده‌اند، افزود: کمیته تخصصی راست‌آزمایی استانی که مصوبه جلسه قبل کارگروه اشتغال بوده تا پایان سال رسما کار خود را با کارشناسان خبره‌ معرفی شده‌ از دستگاه‌ها آغاز کنند تا در ابتدای سال آینده هیچ‌گونه مغایرت و ابهامی در این  زمینه به وجود نیاید، همچنین اعتبارات لحاظ شده در جایگاه خود هزینه شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان برگزاری جشن خودکفایی چهار هزار مددجوی دستگاه‌های حمایتی را نوید افتخارآمیزی برای استان تلقی و ابراز امیدواری کرد تا این روند با دقت و سرعت بیشتری ادامه یابد.

نخعی پذیرش 32 درصدی متقاضی در بخش بنگاه‌های زودبازه را ضعیف و یک نوع فرصت سوزی عنوان کرد و گفت: جذب 17 میلیارد تومان اعتبار در این بخش ایده‌آل نبوده و آسیب‌شناسی در این مورد یک امر ضروری است.

وی در پرداخت یارانه‌ها به طرح‌های در حال فعالیت که به تولید رسیده‌اند به ویِژه در بخش صنعت و کشاورزی تأکید کرد و افزود: متولیان امر آسیب‌شناسی لازم را انجام داده تا نقاط ضعف شناسایی و پرداخت‌ها در جای خود و به طرح‌هایی که پیشرفت لازم را دارند، داده شود، تا شاهد تحول و شکوفایی مناسب در این زمینه باشیم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت مطلوب، غنی و سرشار از فرصت‌های آبی و خشکی مرزهای استان ابراز امیدواری کرد: در سال آتی با جذب و پاسخگویی مثبت به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در طرح های تولیدی به ویژه خودکفایی در تولید گوشت سفید بتوانیم نه تنها نیاز استان را مرتفع، بلکه پاسخگوی نیاز استان‌های همجوار نیز باشیم.

بازپرداخت به موقع تسهیلات رتبه استان را ارتقا می‌دهد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در ادامه این کارگروه، دستور کار جلسه مبنی بر طرح ساماندهی مشاغل خانگی، آخرین وضعیت تحقق اشتغالزایی، رصد راست‌آزمایی طرح‌ها، آخرین عملکرد بنگاه‌های زود بازده اقتصادی، و همچنین عملکرد پنجره واحد در استان را مطرح و از 48 هزار و 276 اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌های اجرایی در سال 91 در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

عبدالجلیل شهنوازی این تعداد اشتغال را 44 هزار و 652 تعهد ایجاد شده برای استان نام برد.

وی باقی‌مانده تسهیلات از بخش مشاغل خانگی را 33 میلیارد و 436 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی در زمینه اطلاع‌رسانی به متقاضیان طرح‌ها برای مراجعه به بانک‌ها تا پایان سال اقدام کنند، در صورت پرداخت به‌ موقع تسهیلات رتبه استان نیز ارتقا خواهد یافت. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان عملکرد نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تسهیلات پرداختی به 21 هزار و 609 طرح‌ در مشاغل خانگی 882 میلیون و 551 هزار ریال و تسهیلات پرداختی مشاغل خوداشتغالی (کسب و کار خرد) دستگاه‌های اجرایی در بانک‌های عامل به پنج هزار و 528 طرح بیش از 440 میلیون ریال و در طرح‌های گسترش بانک‌های زودبازده و کارآفرینی بیش از 30 میلیارد ریال به 14 هزار و 938 قرارداد منعقد شده در بانک‌های عامل پرداخت شده است.

انتهای پیام/75003/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول