اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل اعلام کرد

160 واحد تولیدی از تسهیلات حمایتی برخوردار می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پرونده 160 واحد تولیدی در استان اردبیل برای بهره‌مندی از تسهیلات سرمایه در گردش ستاد تسهیل و امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی فراهم شده و می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

160 واحد تولیدی از تسهیلات حمایتی برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل و امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: بحث تولید و اهمیت آن کاملاً مشخص است و امروز اگر دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، روسای دیگر قوا را بپرسند قطعاً یکی از این دغدغه‌ها بحث تولید خواهد بود که در سال تولید ملی سعی می‌شود این موانع و مشکلات برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات تولیدی برطرف شود اقتصادی پویا و اشتغالی کار‌آمد و توانمند خواهیم داشت و هزاران مشکل دیگر نیز از این طریق برطرف خواهد شد.

استاندار اردبیل یادآور شد: حل مشکلات و مسائل تولیدی و اقتصادی کشور یکی از مباحث مهم و اساسی است که رئیس جمهور و وزرا و کارگزاران نظام اسلامی آن را به جد پیگیری می‌کنند تا با تزریق نقدینگی و حمایت همه‌جانبه از بخش تولید معضلات و مشکلات تولید برطرف شود.

نیکزاد یکی از مولفه‌های اقتصاد کار‌آمد و پویا را توجه جدی به تولید در مقابل توزیع اعلام کرد و گفت: متاسفانه امروز توزیع‌کننده ما بیشتر از تولید‌کننده در‌آمد کسب کرده و به راحتی می‌تواند انجام وظیفه کرده و خدمات خود را ارائه دهد در حالی که تولید‌کننده ما با مشکلاتی در زمینه تهیه مواد اولیه و مدیریت در این حوزه روبرو است که امیدواریم با تدبیر عالمانه توجه جدی به تولید شده و توزیع نیز در کنار آن یاریگر این امر خطیر و مهم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول همت و تلاش ویژه مسئولان کشور در حل مشکلات به ویژه کاستن از بار مشکلات تولید‌کنندگان را یادآور شد و تاکید کرد: اغلب نوسانات قیمتی که امروز شاهد آن هستیم مشکلات تولید است که با اعطای تسهیلات در این امر تسهیل صورت گرفته و پشتیبانی لازم نیز انجام می‌شود.

رئیس شورای اداری استان با قدردانی از سفر معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کارگروه تسهیل کشوری ابراز داشت: امیدواریم ماحصل این سفر رفع مشکلات تولید‌کنندگان ما باشد به طوری که ما از معاون وزیر انتظار داریم به 160 پرونده صیانت از تولید و تسهیل به سرعت رسیدگی کرده و رقم حدودی 161 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش این واحدها را به سرعت پرداخت کرده تا مشکلات آنها برطرف شود.

نیکزاد افزود: 9 بانک عامل در این زمینه مسئولیت دارند که باید به سرعت تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند که ما شرمنده تولید‌کنندگان و همچنین فعالان عرصه اقتصادی نباشیم.

این مسئول به نشست اخیر نمایندگان استان و مسئولان با اعضای کمیسیون صنایع مجلس و دیگر متولیان حوزه صنعت و تولید اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این جلسات نیز بر آن تاکید شد اعطای تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و تکمیل طرح‌های نیمه تمامی بود که در شهرک‌های صنعتی در حال انجام است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تعهدی که ما در قبال جلب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم باید به معنای واقعی عملیاتی شود چرا که ما به سرمایه‌گذار وعده دادیم اگر در این استان و در مناطق محروم سرمایه‌گذاری انجام دهد 10 سال از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهد شد در حالی که برخی از قوانین و مقررات اجازه چنین تعهدی را نمی‌دهد که وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اقتصادی و دارایی باید در حل مشکلات و تسهیل قوانین اقدام کنند تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

نیکزاد در خصوص طرح‌های اولویت‌دار با نشان الف ابراز داشت: 10 طرح به عنوان طرح آمایش سرزمینی برای این استان مصوب شده که سه مورد آنها با نشان الف و هفت مورد نیز ب بوده است که انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی طرح‌های یاد شده را در اولویت الف قرار داده تا به سرعت شاهد جذب سرمایه‌گذاران و حمایت‌های دولتی در این حوزه باشیم.

وی تاکید کرد: در نشستی که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم مقرر شد نسبت به تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی و دادن تنفس به آنها در بازپرداخت‌شان اقدام لازم انجام شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: در خصوص توسعه زیر‌ساخت‌های شهرک‌های صنعتی نیز مقرر شد حدود 20 درصد افزایش اعتبار را در سال آینده در این حوزه شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود همچنین از حل مشکل کارخانه اتوبوس‌سازی خبر داد و اذعان داشت: در بازدیدی که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از این کارخانه داشت مقرر شد به اندازه تولید 150 دستگاه اتوبوس در این کارخانه تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار این مجموعه قرار گیرد تا آنها بتوانند به امر تولید پرداخته و در حوزه تولید ماشین‌های نیمه سنگین و سبک نیز اقدامات لازم را انجام دهند تا رونق بیشتر کارخانه خودروسازی سبلان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/62005/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول