اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مالیات مس سونگون در تهران پرداخت می‌شود

52 درصد تسهیلات در تهران گردش مالی دارد / سهم بسیار پایین استان‌های شمال‌غرب کشور در زمینه تسهیلات بانکی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن از سهم بسیار پایین استان‌های شمال‌غرب کشور در زمینه تسهیلات بانکی کشور خبر داد و گفت: 52 درصد این تسهیلات در تهران گردش مالی دارد.

52 درصد تسهیلات در تهران گردش مالی دارد / سهم بسیار پایین استان‌های شمال‌غرب کشور در زمینه تسهیلات بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی عصر امروز در نخستین نشست مشترک مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب کشور در مجلس شورای اسلامی با مسئولان اجرایی این استان‌ها که 18 نماینده از جمع 48 نفری نمایندگان شمال‌غرب کشور حضور داشتند، با برشمردن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شمال‌غرب کشور اظهار کرد: این ظرفیت‌ باید بالفعل شوند.

وی افزود: موقعیت جغرافیای بکر هم در بخش گردشگری هم در حوزه تجاری و اقتصادی به طبع هم مرزی با چهار کشور از جمله مزیت‌های است که باید تمرکز برای استفاده از آنها در اولویت قرار گیرد.

رحمانی وجود طرح‌ها و پروژه‌های متعدد در استان‌های شمال‌غرب را یادآور شد و گفت: 90 درصد این طرح‌ها‌ ویژگی مصوبه دار بودن را نیز دارند و باید برای اجرایی و عملیاتی شدن آنها تلاش شود.

رحمانی در این جلسه آمار و ارقام متعددی در تمام بخش‌ها را شمرد که همگی علامت منفی را با خود یدک می‌کشیدند که شاخص‌های اقتصادی در این بین نمود بیشتری داشت.

پرداخت مالیات مس سونگون در تهران

وی جذب سرمایه‌گذاری برای استان‌ها را حلقه مفقوده این شاخص‌ها و عدم توسعه‌ یافتگی منطقه در مقایسه با استان‌هایی مانند اصفهان دانست و گفت: چرخش مالی در شمال‌غرب کشور وجود ندارد در حالی که حتی مالیات‌ مجموعه‌ای مانند مس سونگون در تهران پرداخت می‌شود.

تولید مس کاتد تا 3 سال آینده امکان‌پذیر نیست

رحمانی با اشاره به برنامه تولید مس کاتد که قرار بود در دهه فجر افتتاح شود، گفت: با روند کنونی این واحد 200 هزار تنی که با کمترین ارزش مالی فعلی می‌تواند 50 هزار میلیارد ریال درآمد را به همراه داشته باشد حتی تا سه سال آینده نیز قابل بهره‌برداری نیست.

وی خواستار توجه ویژه به چند طرح شاخص، مهم و کلان برای توسعه منطقه شد و گفت: با تمرکز برنامه‌ریزی‌ها بر چند طرح‌ شاخص و مهم که تعداد آنها نیز در منطقه کم نیست می‌توان تحول در همه زمینه‌ها در منطقه را فراهم آورد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از سهم بسیار پایین استان‌های شمال‌غرب کشور در زمینه تسهیلات بانکی کشور خبر داد و اظهار کرد: هم اینک 52 درصد این تسهیلات در تهران گردش مالی دارد و سهم استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل و زنجان از مابقی تسهیلات کمتر از استان اصفهان است.

در این نشست سه نماینده حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، دو نماینده ارومیه، دو نماینده اردبیل، دو نماینده زنجان و نمایندگان ابهر و خرمدره، بستان آباد، سراب، ملکان، میاندوآب، ورزقان، ماکو و چالدران، خلخال و کوثر و خوی حاضر بودند.

استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل و زنجان 12 درصد جمعیت و 7.5 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده‌اند. 

انتهای پیام/60002/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول