اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

پارکینگ‌های سطح شهر قزوین مکانیزه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از مکانیزه شدن سیستم مدیریتی پارکینگ‌های سطح شهر قزوین با اعتباری بالغ بر 70 میلیون ریال خبر داد.

پارکینگ‌های سطح شهر قزوین مکانیزه می‌شوند

اسماعیل عرشیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار داشت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با تشکیل کار گروه سیاست‌گذاری پارکینگ‌ها اعم از پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیر حاشیه‌ای برای بهبود مدیریت پارکینگ‌ها، توسعه پارکینگ‌ها در هسته مرکزی شهر و همچنین ساماندهی پارکینگ‌های بخش خصوصی با نگاه آینده‌نگری اقدامات لازم را به عمل آورده است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر پارکینگ طالقانی به صورت مکانیزه مدیریت می‌شود، عنوان کرد: با توجه به مشکلات ناشی از تهیه و توزیع قبوض کاغذی و اهمیت مصرف بهینه از کاغذ، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در نظر دارد چهار پارکینگ دیگر سطح شهر قزوین را به سیستم مدیریت ورود و خروج مجهز کند.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین این سیستم با استفاده از کارت‌های الکترونیکی و به صورت مکانیزه مدیریت می‌شود.

عرشیان با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت‌: اجرای این طرح علاوه بر راهنمایی شهروندان سبب مدیریت بهتر سفر و همچنین کاهش مصرف سوخت و ارائه خدمات بهتر به شهروندان برای دسترسی به پارکینگ‌ها و جلوگیری از پارک‌های حاشیه‌ای غیرمجاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح به رانندگان خودروها یک کارت داده می‌شود که در هنگام ورود و خروج از پارکینگ ساعت دقیق ورود و خروج را ثبت کرده و سیستم نصب شده در پارکینگ به صورت خودکار مبلغ مدت زمان پارک را براساس تعرفه مصوب شورای شهر (مصوبه سال89) محاسبه و دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به ویژگی‌های سیستم RFID گفت: سیستم کنترل ورود و خروج و مدیریت فضای پارکینگ در این سیستم با تعریف کارت‌های الکترونیکی برای هر خودرو متقاضی پارک، زمان ورود و خروج این خودرو در سیستم عامل در قالب نرم افزار طراحی شده ثبت و براساس تعرفه مصوب شورای شهر که یکی از داده‌های اولیه نرم افزاری است، هزینه پارک محاسبه و توسط نمایشگر که قابل رویت برای متقاضی است، محاسبه می‌شود.

عرشیان افزود: بنابراین محاسبه هزینه پارک از حالت عامل انسانی که احتمال بروز تخلف و دریافت هزینه اضافی بود، حذف می‌شود.

وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های این سیستم قابلیت گزارش‌گیری به لحاظ تعداد خودروهای ورودی به پارکینگ‌ها است.

این مسئول عنوان کرد:‌ طراحی و جانمایی دوربین‌های نظارت تصویری برای نصب در پارکینگ‌های تحت نظارت این سازمان به اتمام رسیده و اوایل سال 92 خریداری و نصب خواهند شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اظهار داشت: هزینه اجرای این پروژه 65 میلیون تومان خواهد بود که موجب بالا بردن امنیت و عملکرد پیمانکاران می‌شود، زیرا تصاویر مربوطه از طریق مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ سازمان قابل دریافت است.

به گفته عرشیان پارکینگ‌های سرچشمه، شهید انصاری و بازار از جمله پارکینگ‌هایی هستند که طی یک ماه آینده در این طرح به صورت مکانیزه مدیریت خواهند شد.

بهره‌برداری از پارکینگ خودروهای سنگین تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین همچنین از بهره‌برداری از پارکینگ خودروهای سنگین تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری پارکینگ خودروهای سنگین با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان در بلوار جمهوری اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

عرشیان افزود: یک قطعه زمین در بلوار جمهوری اسلامی توسط منطقه یک شهرداری قزوین تملک شده بود که برای احداث پارکینگ خودروهای سنگین در اختیار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار گرفت.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت این پارکینگ حدود یک ماه است که آغاز شده و تاکنون عملیات زیرسازی،کف‌سازی، محصور کردن و.... انجام شده که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته پس از نصب تابلوهای مورد نیاز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول عنوان کرد: علاوه بر خودرو‌های سنگین، مراجعان بهشت صدر، بهشت حسینی و چهارراه نوبلی نیز می‌توانند از امکانات این پارکینگ استفاده کنند.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول