اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 اسفند ماه برگزار می‌شود

نخستین همایش مؤلفان، نویسندگان و اصحاب مطبوعات در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته تدوین و پژوهش قرارگاه کنگره سه هزار شهید استان قزوین از برگزاری نخستین همایش مؤلفان، نویسندگان و اصحاب قلم در 22 اسفند ماه سال جاری خبر داد.

نخستین همایش مؤلفان، نویسندگان و اصحاب مطبوعات در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: این کنگره با هدف گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس، حفظ آثار و انتقال ارزش‌های آنان به نسل‌های آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کمیته آموزش و تدوین اشاره کرد.

این مسئول اضافه کرد: همه کمیته‌های زیرمجموعه ستاد و شورای سیاست‌گذاری کنگره حائز اهمیت بوده و دارای جایگاه رفیعی هستند، از جمله یکی از کمیته‌های بسیار مهم، کمیته پژوهش و تدوین است.

مسئول کمیته تدوین و پژوهش قرارگاه کنگره سه هزار شهید استان قزوین ادامه داد: اعضای این کمیته را بخش‌هایی از دستگاه‌های اجرایی و اشخاص حقیقی از جمله اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه‌های استان، بنیاد شهید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ایران‌شناسی، تعاونی ناشران، بنیاد حفظ آثار، خانه مطبوعات، بسیج هنرمندان، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صدا و سیما و گروه‌های آزاد فرهنگی و هنری که در زمینه دفاع مقدس و شهدا حضور دارند که اعضای کمیته پژوهش و تدوین را تشکیل می‌دهند.

حبیبی با اشاره به شرح وظایف کمیته پژوهش و تدوین عنوان کرد: بررسی و اظهار نظر در زمینه مقالات و اشعار رسیده به ستاد، تدوین کتب و مقالات و آماده‌سازی آنان برای چاپ، بررسی عناوین و محتوای کتاب‌هایی که باید منتشر شود و ترجمه خلاصه زندگینامه سرداران شهید به چند زبان زنده دنیا از جمله وظایف این کمیته است.

وی افزود: از دیگر وظایف کمیته پژوهش و تدوین می‌توان به تهیه دیوان اشعار سرداران و مجموعه اشعار رسیده به کنگره، درج زندگینامه سرداران شهید در دایرة‌المعارف انقلاب اسلامی، تهیه موضوعات کاری مورد پژوهش، مقالات و مطالب علمی و ارتباط و تعامل با حوزه‌های پژوهشی و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

این مسئول به سه کارگروه زیرمجموعه این کنگره اشاره کرد و گفت: این کمیته دارای سه کار گروه فعال است که کارگروه آموزش با مسئولیت آموزش و پرورش، کارگروه پژوهش و تحقیق با مسئولیت بنیاد ایران‌شناسی و کارگروه مؤلفان و نویسندگان با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مسئول کمیته تدوین و پژوهش قرارگاه کنگره سه هزار شهید استان قزوین با بیان اینکه این کمیته تاکنون 16 جلسه برگزار کرده است، عنوان کرد: این جلسات مصوبات متعددی داشته که یکی از آن‌ها شناسایی مؤلفان، نویسندگان، اصحاب قلم و مطبوعات است.

حبیبی افزود: وقتی وارد عرصه مقاله، کتاب و نشریه می‌شویم نخستین گام بررسی تعداد نویسندگان استان و شناسایی آنان است که این اقدام ارزشمند توسط کار گروه‌های زیرمجموعه کمیته پژوهش و تدوین انجام گرفت و 150 نفر از اصحاب قلم و مطبوعات شناسایی و برای همکاری با کنگره شهدای استان قزوین دعوت شدند.

وی افزود: گام بعدی فراهم کردن شرایط لازم برای برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با اصحاب قلم است که با برگزاری همایش 22 اسفند ماه سال جاری محقق می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در این همایش آشنایی اصحاب قلم با انتظارات ما، پژوهش و تحقیق، تدوین کتب و مقاله و در مجموع در ارتباط با آثار شهدا است که قطع یقین پس از این همایش جلسات متعدد تخصصی در این زمینه برگزار می‌کنیم تا بتوانیم به یک گفتمان واحدی دست یابیم که بر اساس آن نوع کار آغاز خواهد شد.

مسئول کمیته تدوین و پژوهش قرارگاه کنگره سه هزار شهید استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم پس از این جلسات و مشارکت اصحاب قلم با کنگره سه هزار شهید استان قزوین شاهد پدید آمدن مقالات و کتب متعدد در زمینه شهدا و آثار ارزشمند آنان باشیم که همه این‌ها مقدمه‌ای برای ارایه به ستاد کنگره شهدا است تا بتوانیم نخستین کنگره سرداران و سه هزار شهید استان را برگزار کنیم.

انتهای پیام/77001/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول