اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور در قزوین آغاز شد

2600 دانشجوی قزوینی زائر سرزمین‌های نور می‌شوند

خبرگزاری فارس: با آغاز اعزام دانشجویان قزوینی به مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب اردوهای راهیان نور، 2600 دانشجوی قزوینی از این مناطق بازدید می‌کنند.

2600 دانشجوی قزوینی زائر سرزمین‌های نور می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، افتتاحیه اعزام کاروان‌های دانشجویی راهیان نور به همت بسیج دانشجویی استان قزوین در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با حضور دانشجویان و مسئولان استانی برگزار شد.

در این دوره از اعزام‌ها دو هزار و 600 نفر از دانشجویان استان قزوین در قالب شش گروه از تاریخ 17 تا 28 اسفند ماه در سرزمین‌های نور حضور می‌یابند.

در افتتاحیه اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور مسئولان استانی از جمله سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، مهدی طاهرخانی معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، علیجان توکلی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین، ابوالحسن صادقی جهانی مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین و رحیم نوعی‌اقدم، فرمانده دوران دفاع‌ مقدس و همرزم شهید مهدی باکری حضور داشتند.

در افتتاحیه اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور رحیم نوعی‌اقدم همرزم شهید مهدی باکری پیرامون خاطرات، اهداف، ویژگی‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس مطالبی را بیان کردند.

وی با بیان اینکه هر فردی با رفتن به مناطق جنگی جنوب و متوسل شدن به شهدا می‌تواند با کسب معرفت و شناخت به آنان مشکلات زندگی خود را برطرف کند، ابراز داشت: افرادی که در قالب کاروان‌های راهیان نور به این مناطق اعزام می‌شوند باید ارزش و اهمیت این سفر را بدانند تا بتوانند به نحو مطلوبی از این سفر معنوی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان کربلای ایران و بین شلمچه و خرمشهر همانند بین‌الحرمین است، اذعان داشت: هر فردی که در این بین‌الحرمین از شهدا حاجتی داشته باشد خدا به احترام این شهدا حاجت او را برآورده می‌کند بر این اساس اقشار مختلف جامعه با رفتن به این سفر معنوی می‌توانند حاجات خودشان را از این شهدا دریافت کنند.

همرزم شهید مهدی باکری اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس هفت عملیات با رمز یا الله، 12 عملیات با رمز یا محمد (ص)، 11 عملیات با رمز یا حسین (ع)، هشت عملیات با رمز یا مهدی (عج)، دو عملیات با رمز یا عباس (ع) و یا زینب (س) و 12 عملیات با رمز فاطمه‌الزهرا (س) بوده که این بیانگر متوسل شدن شهدا و رزمندگان به اهل‌بیت (ع) است و همین امر موجب پیروزی آنان در جبهه‌های نبرد در برابر دشمنان اسلام ‌شد و اکنون نیز زائران مناطق جنگی می‌توانند با این رمز‌ها روحیه معنوی خودشان را ارتقا دهند.

نوعی‌اقدم به ایثار و گذشت شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برخی از این شهدا و رزمندگان برای گرفتن غذا دیر می‌رفتند تا از اینکه غذا به همه رزمندگان رسیده مطمئن شوند، روی مین می‌رفتند تا راه را برای دیگر رزمندگان در مبارزه با دشمنان باز کنند، بدون اطلاع کفش‌های رزمندگان را واکس و یا ظرف‌های آنان را می‌شستند که این ویژگی‌ها از جمله رفتارهای متواضعانه آنان در این دوران بود و همین صفت موجب شد تا آنان به خداوند متعال نزدیک‌تر شوند.

وی با بیان اینکه الگوگیری از ایثار و گذشت رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار فرهنگی اردوهای راهیان نور است، متذکر شد: افرادی که برای بازدید به مناطق جنوب کشور اعزام می‌شوند باید با بازدید از این مناطق از ویژگی‌ها و رشادت‌های آنان الگوگیری کنند تا بتوانند در راه الهی به نحو مطلوبی گام بردارند.

انتهای پیام/77009/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول