اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد

کشف 38 هزار انواع مواد محترقه در زنجان/ تغییر نام چهارشنبه‌سوری به چهارشنبه‌سوزی

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف 38 هزار انواع مواد محترقه در استان زنجان خبر داد.

کشف 38 هزار انواع مواد محترقه در زنجان/ تغییر نام چهارشنبه‌سوری به چهارشنبه‌سوزی

مراد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: متاسفانه امروزه مراسم چهارشنبه‌سوری با پیرایه‌های خرافی تحریف و دستخوش تغییر شده و تبدیل به چهارشنبه‌سوزی شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال در روزهای پایانی سال عده‌ای به بهانه چهارشنبه‌سوری با استفاده از مواد محترقه غیرمجاز موجب بروز اتفاقات ناگوار همراه با خسارات جانی و مالی می‌شوند، افزود: بروز اتفاقات این چنین موجب نگرانی خانواده‌ها شده و همچنین موجب ناامنی شهروندان می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه هر سال در این ایام گزارش‌های بسیاری از ایجاد نقص عضو در جوانان و نوجوانان به علت استفاده از مواد محترقه به دست می‌رسد، افزود: فقط یک لحظه غفلت و سهل‌انگاری موجب پشیمانی افراد شده و جوانان و نوجوانان باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به خطرساز بودن استفاده از مواد محترقه توسط نوجوانان و جوانان افزود: با بررسی‌های به عمل آمده فقط 250 گرم مواد محترقه می‌تواند، علاوه بر تخریب شدید ساختمان منجر به شکستن شیشه‌های ساختمان مجاور تا شعاع زیادی شود.

*پلیس مخالف شادی مردم در چهارشنبه‌سوری نیست

جعفری در ادامه با بیان اینکه پلیس و نیروهای انتظامی مخالف شادی مردم در روز چهارشنبه‌سوری نیستند، گفت: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که مراسم چهارشنبه‌سوری به صورت دسته‌جمعی برگزار می‌شود و همین امر موجب سرایت یک رفتار اجتماعی ناهنجار از فردی به فرد دیگر می‌شود که نتایج اینگونه رفتارها می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بسیاری از موارد عدم رعایت اصول ایمنی و استفاده از مواد محترقه خطرناک موجب تبدیل شادی چهارشنبه‌سوری به تلخی پشیمانی شده است، از خانواده‌ها خواست، جوانان و نوجوانان را در این زمینه تبیین کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه همکاری خانواده‌ها نقش تاثیرگذاری در اجرای طرح‌های مختلف توسط نیروهای انتظامی و همچنین پیشگیری از خطرات مختلف در این روز دارد، از خانواده‌ها درخواست کرد همکاری لازم را در این زمینه با نیروی انتظامی استان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح کنترل و پیشگیری نیروی انتظامی در زمینه مواد محترقه و روز چهارشنبه‌سوری نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده توسط ماموران انتظامی استان در سال‌جاری در سطح استان 378 هزار و 359 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز از سودجویان و قاچاقچیان کشف شده است.

جعفری تصریح کرد: کشف این تعداد مواد مخدر نشان می‌دهد که با توقیف این مواد از بروز حوادث ناگوار بسیاری جلوگیری به عمل آمده است.

انتهای پیام/73005/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول